Pytanie z dnia 02 listopada 2015

Dzień dobry. Zamówiłam wykonanie zabudowy kuchennej pod wymiar. Zaraz po montażu zgodnie z umową dokonałam płatności i złożyłam ustną reklamację, ponieważ zamiast lakierowanych boków szafek otrzymałam matowe. Firma dokonała wymiany boków jednak uszkodziła dół jednej z szafek a boki skręciła wspornikami do półek. Napisałam wiec pierw email a następnie oficjalne pismo z reklamacją żądając naprawy uszkodzeń i wad oraz rekompensaty z tytułu niezgodności zabudowy z projektem oraz wad ukrytych, które zostały dostrzeżone. Między czasie firma zamontowała jeszcze szybę między szafkami górnymi a blatem. Najwyraźniej została źle wymierzona ponieważ nie wypełnia całej przestrzeni. Pracownicy odeszli zostawiając źle wklejoną i krzywą szybę (również reklamowane na bieżąco) za co żądają zapłaty. Oczywiście niektóre rzeczy są gotowi poprawić ale nie w sposób mnie zadowalający. O rekompensacie nie ma mowy bo ich zdaniem nie wpływa to na funkcjonalność w użytkowaniu mebli bądź uszkodzeń nie widać. Jak najbardziej nie zgadzam się na takie rozwiązanie. Co w takiej sytuacji? W jaki sposób mogę dochodzić swoich praw i czy w związku ze źle zamontowaną nawet szybą jestem zmuszona im za to zapłacić? Czy mogę odstąpić całkiem od umowy żądając zdemontowania mebli i zwrotu całej zapłaconej kwoty?

Gdy kupiona rzecz ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy. Kupujący nie może z tych uprawnień skorzystać gdy sprzedawca rzecz niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni albo wadę usunie. Jeśli jednak rzecz była już raz wymieniana lub naprawiana przez sprzedawcę (a więc gdy jest to druga wymiana lub naprawa, nieważne czy związana z tą samą wadą), bądź też gdy sprzedawca nie wymienił rzeczy lub nie usunął wady, sprzedawca nie może jej ponownie naprawiać lub wymieniać i powinien on spełnić żądania kupującego- obniżyć cenę lub odstąpić od umowy. Oczywiście w przypadku odstąpienia od umowy sprzedawca powinien zwrócić konsumentowi zapłaconą cenę w wartości nominalnej, a więc bez naliczania jakichkolwiek odsetek. Kupujący miałby wówczas również roszczenie o naprawienie szkody, którą poniósł przez to, że nabył rzecz dotkniętą wadą. Art. 560 kodeksu cywilnego: § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.

Odpowiedź nr 1 z dnia 2 listopada 2015 15:48 Obejrzało: 373 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.