Pytanie z dnia 13 stycznia 2023

Dzień dobry,
zwracam się do Pani z pytaniem o możliwe drogi działania w pewniej sprawie.
Sytuacja wygląda następująco: 04.12.2022 roku zamówiłam przez internet bluzę medyczną z opcją zapłaty z góry. Bluza przyszła dnia 07.12.2022 roku, natomiast nie zgadzał się jej rozmiar ani kolor z tym, co zamówiłam. Pisząc do sklepu, wktórym kupiłam bluzę, dostałam odpowiedź, że pomyłka nastąpiła z ich winy i muszę zwrócić bluzę do nadawcy, a oni, po jej otrzymaniu, przyślą właściwe zamówienie. Bluza dotarła do nich 12.12.2022 roku, a ja do dnia dzisiejszego, pomimo kilkudziesięciokrotnych prób kontaktu z nimi, nie otrzymałam zamówionego towaru. Tylko wiadomości w stylu "już wysyłamy (...) ", "jutro wyślemy (...)" itp.
Od dnia 30.12.2022 roku zwracam się do nich z prośbą o zwrot pieniędzy, gdyż przez cały miesiąc nie nadali do mnie paczki. W tej sprawie dostałam tylko jedną wiadomość zwrotną, na 4 wysłane przeze mnie, o treści "jutro zwrócimy pieniądze (...)"..
Jest obecnie 13.01.2023 rok, a ja nadal nie mam ani paczki, ani zwrotu pieniędzy, ani jakiegokolwiek kontaktu z ich strony.
Co mogę w tej sprawie zrobić i jakie ją szanse na otrzymanie chociaż zwrotu kwoty? (łącznie zamówienie kosztowało 149,00 zł). Czy w tej sytuacji mogę zamówić ponownie zamówiony i opłacony 04.12.22 r. produkt tym razem metodą "za pobraniem", a w momencie odbioru wręczyć kurierowi wydruki treści wiadomości pisanych na adresy sprzedawcy odbierając tym samym swoją należność?
Sprzedawca poza wysyłaną automatycznie wiadomością z prośbą o oczekiwanie na kontakt, nie odpowiada ani telefonicznie, ani na maila, ani poprzez platformę facebook i instagram.

Dzień dobry, jeśli odstąpiła Pani od umowy, może wysłać wezwanie do zapłaty, a następnie wnieść pozew do sądu. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 16 stycznia 2023 09:29 Zmodyfikowano dnia: 16 stycznia 2023 09:29 Obejrzało: 162 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, jako że zawarła Pani umowę jako konsument, a sprawa nie została skierowana jeszcze na drogę sądowa proponuje także zgłosić sprawę do rzecznika konsumenta urzędującego w Pani mieście. Wklejam poniżej link do wyszukiwarki, udostępniony przez UOKiK: https://uokik.gov.pl/rzecznicy.php Pozdrawiam, adwokat Barbara J. Bogacka, tel. 605 629 192

Odpowiedź nr 2 z dnia 16 stycznia 2023 10:03 Zmodyfikowano dnia: 16 stycznia 2023 10:03 Obejrzało: 161 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.