Pytanie z dnia 12 listopada 2018
Dzień dobry.w Dniu 13.08 br. zakupiłam laptop f-my HP. W dniu 24.10 br. poprzez stronę internetową złożyłam w centrum serwisowym HP zgłoszenie reklamacyjne, które zostało przyjęte i w dniu 29.10.bm. laptop został oddany do naprawy. W dniu 07.11.br. laptop został mi zwrócony , z pismem od serwisanta, o treści: "Szanowny Kliencie ! Przeprowadziliśmy staranną diagnostykę urządzenia i chcemy poinformować, że problem został spowodowany przypadkowym uszkodzeniem urządzenia lub nieodpowiednim z niego korzystaniem. Uszkodzenie to nie jest objęte ograniczoną gwarancją HP. Zgodnie z informacjami powyżej urządzenie zostało zwrócone bez naprawy." dalej są informacje sprzętowe, a poniżej dopisek o treści: " Jeśli chcesz przeprowadzić płatną naprawę, możemy przedstawić cennik. W takim wypadku skontaktuj się z nami, korzystając z informacji umieszczonych w witrynie www.hp.com. - Dziękujemy za zaufanie do firmy HP. Zespół obsługi klienta HP."
W zw. z powyższym proszę o opinię czy serwisant przeprowadzając "staranną diagnostykę" i obciążając mnie "przypadkowym uszkodzeniem laptopa lub nieodpowiednim z niego korzystaniem", a co za tym idzie, odmową naprawy gwarancyjnej, nie powinien wskazać rodzaju/zakresu uszkodzenia powstałego winy użytkownika ? Przecież w TAKI sposób można każdą jedną usterkę "przyklepać" użytkownikowi !!! i zamiast naprawy gwarancyjnej pobierać pieniądze za naprawy komercyjne !
Wg mojej skromnej wiedzy, usterka w laptopie dotyczy dysku twardego - nie wiem na czym, wg. HP polega jego "przypadkowe uszkodzenie lub nieodpowiednie z niego korzystanie"... nie upuściłam na niego cegły ani nie zalałam wodą...
Proszę Pan/ni mecenas o wskazanie, czy moja interpretacja pisma od HP jest właściwa i jak w świetle prawa przedstawia się moja sytuacja (czy mam jakieś środki odwoławcze - czy kopię się z koniem). Z wyrazami Szacunku - Jolanta SK.
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, a dlaczego chce Pani dochodzić rozszczeń z gwarancji, a nie rękojmi ? Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz kancelariaulewicz.pl adwokat@kancelariaulewicz.pl
Podziękowałeś prawnikowi
Katarzyna Maria Korgól Adwokat (Od 2018)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Katarzyna Maria Korgól
Więckowskiego 2/10, 70-411 Szczecin
Sprawa wymaga analizy.
Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.