Pytanie z dnia 07 kwietnia 2021

Dzień dobry,zlecilam firmie pogrzebowej sprowadzenie ciała mojej nagle zmarłej mamy. Pominę już, ze temat trochę się wydłużył względem tego, co obiecywał szef zakładu. Chodzi mi głównie o płatności, moja wina jest ze nie zarządałam umowy czarno na białym tylko przyjęłam na słowo, ze koszy będzie +_- 6300. Dziś przywożono mame, fakturę na ponad 9tys. Oczywiście zapłaciłam, bo jutro pogrzeb ale z właścicielem nie da się rozmawiać, przestał nagle być miły i zasłania się fakturami z Niemiec na ponad 500 euro, ze to płatne extra szkoda tylko, ze mnie wcześniej nie poinformował. Można cos zdziałać?

Szanowna Pani, to niezwykle przykra sytuacja, umowa ustna to też umowa, a wykorzystywanie "przymusowego" położenia klienta sprzeczne jest z dobrymi obyczajami. Myślę że możliwe jest dochodzenie zwrotu nadpłaconej kwoty od przedsiębiorcy pogrzebowego z powołaniem się na pierwotną umowę. Należy zacząć od pisemnego wezwania do zwrotu środków. Pozdrawiam

Odpowiedź nr 1 z dnia 7 kwietnia 2021 14:59 Zmodyfikowano dnia: 7 kwietnia 2021 14:59 Obejrzało: 237 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Sz.Pani Rożnicy wobec postawy szefa firmy trzeba by dochodzić na drodze sądowej. Jeżeli ma Pani świadków na dokonane ustalenia w kwestii kosztów to teoretycznie można wnieść pozew o różnicę ale skoro nie ma Pani umowy na piśmie szanse oceniam na mniej niż 50% . z poważaniem : adw Janusz Sawicki

Odpowiedź nr 2 z dnia 7 kwietnia 2021 17:29 Zmodyfikowano dnia: 7 kwietnia 2021 17:29 Obejrzało: 235 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.