Pytanie z dnia 07 kwietnia 2021

Dzień dobry,zlecilam firmie pogrzebowej sprowadzenie ciała mojej nagle zmarłej mamy. Pominę już, ze temat trochę się wydłużył względem tego, co obiecywał szef zakładu. Chodzi mi głównie o płatności, moja wina jest ze nie zarządałam umowy czarno na białym tylko przyjęłam na słowo, ze koszy będzie +_- 6300. Dziś przywożono mame, fakturę na ponad 9tys. Oczywiście zapłaciłam, bo jutro pogrzeb ale z właścicielem nie da się rozmawiać, przestał nagle być miły i zasłania się fakturami z Niemiec na ponad 500 euro, ze to płatne extra szkoda tylko, ze mnie wcześniej nie poinformował. Można cos zdziałać?

Szanowna Pani, to niezwykle przykra sytuacja, umowa ustna to też umowa, a wykorzystywanie "przymusowego" położenia klienta sprzeczne jest z dobrymi obyczajami. Myślę że możliwe jest dochodzenie zwrotu nadpłaconej kwoty od przedsiębiorcy pogrzebowego z powołaniem się na pierwotną umowę. Należy zacząć od pisemnego wezwania do zwrotu środków. Pozdrawiam

Odpowiedź nr 1 z dnia 7 kwietnia 2021 14:59 Zmodyfikowano dnia: 7 kwietnia 2021 14:59 Obejrzało: 258 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Sz.Pani Rożnicy wobec postawy szefa firmy trzeba by dochodzić na drodze sądowej. Jeżeli ma Pani świadków na dokonane ustalenia w kwestii kosztów to teoretycznie można wnieść pozew o różnicę ale skoro nie ma Pani umowy na piśmie szanse oceniam na mniej niż 50% . z poważaniem : adw Janusz Sawicki

Odpowiedź nr 2 z dnia 7 kwietnia 2021 17:29 Zmodyfikowano dnia: 7 kwietnia 2021 17:29 Obejrzało: 256 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Nasz serwis korzysta z plików Cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką prywatności. Można zmienić pozwolenie na zapis danych w plikach Cookies ustawiając odpowiednie opcje w swojej przeglądarce. Rozumiem