Pytanie z dnia 29 stycznia 2021
Dzieńdobry. Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży przez internet. Chcę dodatkowo wprowadzić usługi instalacji sprzętu car audio w samochodach, m in. radioodtwarzacze, głośniki, wzmacniacze, rejestratory, czujniki cofania itd.
Pytanie dotyczy gwarancji na przedmioty które zakupię do zamontowania od firmy przykładowo powiedzmy "Auto HiFi" . Przedmioty takie kupuję na siebie na firmę, i biorę fakturę. Przepisy od 1 stycznia 2021 zmieniły się i jako jednoosobowa działalność
gospodarcza, zostały zyskane większe uprawnienia do złożenia reklamacji, stąd moje zapytanie. Sytuacja na przykładzie wygląda tak: Uzgadniamy z klientem co montujemy. Ja to zamawiam na firmę na siebie i instaluję w samochodzie. Po 3 miesiącach klient przyjeżdza i okazuje się że wzmacniacz się zepsuł. Tak, ja odpowiadam za sprzęt, lecz czy w tym przypadku mogę zgłosić wadę i reklamację do firmy Auto HiFi. Podobno jeśli firma AutoHiFi w regulaminie ma wpis że rękojmia jest wyłączona dla przedsiębiorców, nie mogę nic zrobić. Czy to prawda. Czy wtedy jestem zdany za siebie i muszę zlecać sam naprawę lub wymianę na nowy sprzęt a firma która mi to sprzedała do niczego jest nie zobowiązana.
Jestem zwolniony z kasy fiskalnej dlatego przy instalacji i wystawianiu paragonu lub faktury na komputerze, usługa będzie wpisywana w jednym punkcie jako 'Usługa instalacji radia + wzmacniacz itd'. Bez kasy fiskalnej nie mogę sprzedawać tych rzeczy osobiście. Tylko wysyłkowo. Może to też jest istotne przy tej formie działalności więc dopisuję.
Pozdrawiam Damian
Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.