faktura

Pytanie z dnia 09 maja 2019

Witam,
Jestem osobą prywatną która prosiła usługodawcę o wystawienie faktury, która ma mi posłużyć do rozliczenia z bankiem oraz okazania w Urzędzie Miejskim.
Z uwagi na to, że ja byłam nieobecna moja mama podpisała umowę o świadczenie usługi w moim mieszkaniu.
Od samego początku usługodawca wiedział, że występuj ona w imieniu córki i faktura będzie do wystawienia na mnie.
Przy dokonywaniu płatności (gotówką) usługodawca nie chciał dać żadnego potwierdzenia płatności, ale w końcu wystawił KP (brak na min jakiegokolwiek numeru). Na druku wpisał dane mamy i mimo natychmiastowej interwencji nie zmienił ich na moje. Ustaliśmy, iż na fakturze będą uwzględnione dane właściciela mieszkania, czyli moje.
Przy kolejnej rozmowie telefonicznej przypomniałam, że potrzebuję fakturę i ponownie podałam swoje dane (ustaliliśmy również, że firma woli dostarczyć mi fakturę w formie papierowej).
Jako że przez jakiś czas nie otrzymałam faktury a pojawiły się inne problemy związane z usługodawcą ponownie poprosiłam o fakturę (tym razem sms). W odpowiedzi otrzymałam fakturę (w formie elektronicznej) jednak z inną datę przekazania gotówki niż rzeczywista (ta z KP) oraz wskazującą na sprzedaż sprzętu a nie usługi i sprzętu (% VAT wskazuje na usługę tj. 8%).
Poprosiłam o przesłanie mi poprawnego dokumentu, ale odesłano mnie do obowiązujących przepisów. Postanowiłam, że skoro jest jakiś problem z poprawą faktury to postaram się posłużyć w UM umową, w której jest opisana usługa i sprzęt oraz fakturą potwierdzającą płatność za tą usługę)
Ostatnio dostałam ww. fakturą w formie papierowej i dopiero teraz zauważyłam, że na fakturze jest dodatkowy błąd, nie widnieje na niej moje imię a nawet nie imię mamy tylko zupełnie inne.
Poprzez e-mail poprosiła o poprawę imienia a w odpowiedzi dostałam zdjęcie kopii umowy, z której rzeczywiście można rozczytać imię osoby trzeciej.
W odpowiedzi przesłałam zdjęcie oryginału umowy i KP z których bez problemu można rozczytać imię mamy.
Czy mogę coś zrobić, żeby zmusić usługodawcę do poprawy dokumentu? Co mogę zrobić abym mogła wykorzystać dokument potwierdzający fakt płatność do rozliczenia mojego kredytu i dofinansowania z UM?

Witam, w mojej ocenie sprawa kwalifikuje się do analizy przez powiatowego rzecznika konsumentów.

Odpowiedź nr 1 z dnia 10 maja 2019 12:56 Zmodyfikowano dnia: 10 maja 2019 12:56 Obejrzało: 220 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.