Gwarancja.
Pytanie z dnia 26 października 2021
Dzień dobry. Zakupilam rok temu komputer. Oddałam go na gwarancji. Sklep powiedział że jest problem z kartą graficzną ale nie mają jej na stanie ani nie mogą jej zamówić. Chcą oddać mi 400 zł. Cena tej karty obecnie zaczyna się od 900 zł i nie jest dostępna w sprzedaży w żadnym sklepie. Czy mogę żądać od sklepu załatwienia tej karty lub większej kwoty zwrotu? Zależy mi żeby to sklep załatwił tę kartę. Pozdrawiam
Mateusz Krawczyk Radca prawny
KDP Kancelaria Adwokacko-Radcowska Witecka, Krawczyk & Wspólnicy sp.k.
J.Kochanowskiego 30A, 33-100 Tarnów
Witam. Jeżeli rzecz sprzedana posiada wady - którą to wadą jest uszkodzona karta graficzna w komputerze - to przysługuje Pani roszczenie o naprawienie wady (naprawa karty graficznej) lub dostarczenie rzeczy wolnej od wad (dostarczenie komputera z nową kartą graficzną - taką samą jak karta uszkodzona) lub obniżenie ceny (zwrot gotówki stanowiącej równowartość uszkodzonej karty) lub może Pani nawet odstąpić od umowy sprzedaży komputera i żądać zwrotu całej ceny (uszkodzona karta graficzna w komputerze jest w mojej ocenie wadą istotną, co pozwala na odstąpienie od umowy). Wybór zależy od Pani i od obiektywnych możliwości naprawy karty lub zmówienia nowej. Podsumowując - tak, może Pani żądać dostarczenia nowej karty lub większej kwoty zwrotu, odpowiadającej wartości rynkowej karty. Pozdrawiam!
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.