Gwarancja i rękojmia na piec dwufunkcyjny od developera.
Pytanie z dnia 23 listopada 2021
Piec dwufunkcyjny zepsuł się po niespełna roku użytkowania. Był na wyposażeniu mieszkania sprzedanego nam przez dewelopera. Deweloper w umowie kupna sprzedaży udziela gwarancji i rękojmi na sprzęt, natomiast gwarancja producenta nie została uruchomiona ponieważ nie wypełniono karty gwarancyjnej. Czy powinnismy zgłosić się do dewelopera z reklamacją? Brak karty gwarancyjnej nie powinien wpływać na możliwość reklamacji czy dotyczy to również pieców dwufukcyjnych?
Dzień dobry, brak karty gwarancyjnej nie wpływa na uprawnienia z rękojmi. Mogą Państwo złożyć deweloperowi reklamację z tytułu rękojmi.
Podziękowałeś prawnikowi
Tomasz R. Weigt Adwokat (Od 1997)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Tomasz R. Weigt
Daszyńskiego 12/1, 59-700 Bolesławiec
Dzień dobry. Dla udzielenia porady niezbędna byłaby analiza rzeczonych dokumentów. Natomiast najprawdopodobniej możecie Państwo zgłosić się do dewelopera z żądaniem naprawy albo wymiany pieca na zasadzie rękojmi (a nie gwarancji). Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-563-996
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.