gwarancja na sprzęt
Pytanie z dnia 13 sierpnia 2019
Dzień dobry, piszę do Państwa odnośnie gwarancji na sprzęt audio. napiszę dokładnie na czym polega mój problem. Dnia 12.02.2016 r. kupiłem sprzęt audio do telewizora, dokładnie chodzi o soundbar renomowanej firmy Cambridge Audio. Na zakupiony sprzęt otrzymałem pisemną gwarancję 24-miesięczną. Po kilku miesiącach sprzęt zaczął się psuć więc zareklamowałem zakupiony towar. Dnia 05.10.2016 r. Urządzenie zostało wymienione na nowe z kolejną gwarancją na okres 24-miesięcy. Niestety przed upływem tego okresu (dokładnie we wrześniu 2018 r.) urządzenie znowu się popsuło, niestety pod koniec gwarancji miałem trochę problemów prywatnych i gdy chciałem złożyć po raz drugi reklamację okazało się, że minął już okres gwarancji. Ostatnio czytałem trochę na temat prawa konsumentów i natrafiłem na artykuł w którym napisane było, że na złożenie reklamacji mamy 1 rok od momentu zauważenia usterki (Podstawa prawna: art. 568 § 2 i 3 Kodeksu cywilnego), czy w związku z tym mam jeszcze szanse na złożenie reklamacji? Pozdrawiam, Damian
Podany przepis dotyczy reklamacji w ramach rękojmi. Z art. 568 § 1 Kodeksu cywilnego wynika, że z rękojmi można skorzystać w ciągu dwóch lat od wydania rzeczy, czyli zazwyczaj jest to moment kupna. Skoro więc minęło już 24 miesiące od momentu kupna, to uprawnienie to wygasło.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.