Bartosz Krycki Adwokat (Od 2019)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Bartosz Krycki
Legnicka 52, lok 503, 54-204 Wrocław
Swojego rodzaju "gwarancję" przewiduje (nawet jeśli nie ma tego w umowie) KODEKS CYWILNY. Do odpowiedzialności za wady dzieła stosuje się odpowiednio przepisy o rękojmi przy sprzedaży. Odpowiedzialność przyjmującego zamówienie jest wyłączona, jeżeli wada dzieła powstała z przyczyny tkwiącej w materiale dostarczonym przez zamawiającego. W ramach kupującemu rękojmi przysługują co do zasady, alternatywnie cztery uprawnienia, których wybór należy do kupującego: uprawnienie do żądania obniżenia ceny, uprawnienie do odstąpienia od umowy, żądanie wymiany rzeczy na rzecz wolną od wad, żądanie usunięcia wady rzeczy. Możliwość skorzystania z każdego z tych uprawnień może jednak podlegać pewnym ograniczeniom. Mogą to być ograniczenia naturalne (np. naprawienie wady nie będzie możliwe, jeżeli jest ona nieusuwalna) albo ograniczenia prawne, związane z interesem sprzedawcy. Niekiedy też, realizacja jednych uprawnień wyłącza stosowanie drugich.
Elżbieta Walczak Radca prawny
WALCZAK Legal
dr. Seweryna Sterlinga 27/29 lok. 803, 90-212 Łódź
Dzień dobry, tak, co do zasady tak. Firma powinna w ramach napraw sama na własny koszt usunąć usterki. Adw. Elżbieta Walczak, www.walczaklegal.com, tel. 662 069 190
Tomasz R. Weigt Adwokat (Od 1997)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Tomasz R. Weigt
Daszyńskiego 12/1, 59-700 Bolesławiec
Dzień dobry. Tak, może Pan/i w tej sytuacji skorzystać zarówno z uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji jak i z uprawnień z rękojmi w tym zakresie. W tym celu należy na piśmie wezwać wykonawcę do naprawy usterki podając przy tym podstawę roszczenia (gwarancja albo rękojmia). Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-563-996

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.