Ile dni ma klient na zwrot towaru kupionego przez internet

Pytanie z dnia 24 września 2019

Witam
Mam takie pytanie. Jesteśmy firmą produkcyjno-dystrybucyjną. Sprzedajemy towar do dalszej odsprzedaży innym firmom. Sprzedaż jest poprzez platformę b2b oraz telefonicznie przez opiekunów handlowych. Jakis czas temu, ze względu na bardzo dużą ilość zwracanego towaru, skróciliśmy okres zwrotu do 5 dni, po tym czasie pobieramy opłatę manipulacyjną. Niektórzy klienci twierdzą, że jest to wbrew prawu i powołują się na klienci powołują się na możliwość zwrotu towaru zakupionego na odległość czyli 14 dni. Czy faktycznie dotyczy to również firm, które nie sprzedają do klienta ostatecznego?
Z góry dziękuję za odpowiedź.

Dzień dobry, ustawowy 14 dniowy termin zwrotu dotyczy sprzedaży konsumenckiej. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl

Odpowiedź nr 1 z dnia 24 września 2019 14:37 Zmodyfikowano dnia: 24 września 2019 14:37 Obejrzało: 366 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry. Ten termin dotyczy sprzedaży konsumentom, nie przedsiębiorcom. Chyba że taką możliwość ustalili Państwo w regulaminie sprzedaży. Gdyby potrzebowali Państwo pomocy, proszę o kontakt. Pozdrawiam, Piotr Stosio. Tel 604183261. Biuro@ssk-legal.pl

Odpowiedź nr 2 z dnia 24 września 2019 15:45 Zmodyfikowano dnia: 24 września 2019 15:45 Obejrzało: 364 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.