Pytanie z dnia 17 października 2018
Jestem pracownikiem sklepu internetowego. Klient przesłał nam obuwie do reklamacji, reklamacja została odrzucona. Klient chce odesłania butów z powrotem, celem skonsultowania z rzecznikiem praw konsumenta. Co z kosztami odesłania reklamowanego towaru do klienta, w przypadku nieuznanej reklamacji? Kto je ponosi? W przypadku uznanej reklamacji wszelkie koszty ponosi sprzedawca, a na to pytanie nie potrafię znaleźć odpowiedzi. Z góry dziękuję za pomoc.
Danuta Janiszewska Radca prawny (Od 2011)
Kancelaria Radcy Prawnego Danuta Janiszewska
Komandorska, 69, 80-299 Gdańsk
Orzecznictwo jest wydawane w sprawach indywidualnych i jest różne. Stanowisko UOKiK jest jednoznaczne , to Sprzedawca powinien pokryć koszty nawet jeśli reklamacja jest niezasadna. Ja natomiast jako prawnik broniła bym teorii, że koszty takie nie powinny być ponoszone przez Sprzedającego, ale w przypadku gdy macie Państwo niezależną ekspertyze na mocy ktorej uznaliście niezasadność reklamacji. Można też wskazać w odpowiedzi do Kupującego , że jeżeli okaże się na podstawie wykonanej opinii prywatnej zleconej przez Kupującego, że reklamacja powinna być uznana to napewno przysługuje mu zwrot tego kosztu , i oczywiście kosztu ekspertyzy.
Podziękowałeś prawnikowi
Michał Okoniewski Adwokat (Od 2016)
Kancelaria Adwokacka Michał Okoniewski
Królowej Jadwigi 25/1, 64-100 Leszno
Co do zasady koszty takie obciążają kupującego.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.