Pytanie z dnia 17 października 2018

Jestem pracownikiem sklepu internetowego. Klient przesłał nam obuwie do reklamacji, reklamacja została odrzucona. Klient chce odesłania butów z powrotem, celem skonsultowania z rzecznikiem praw konsumenta. Co z kosztami odesłania reklamowanego towaru do klienta, w przypadku nieuznanej reklamacji? Kto je ponosi? W przypadku uznanej reklamacji wszelkie koszty ponosi sprzedawca, a na to pytanie nie potrafię znaleźć odpowiedzi. Z góry dziękuję za pomoc.

Orzecznictwo jest wydawane w sprawach indywidualnych i jest różne. Stanowisko UOKiK jest jednoznaczne , to Sprzedawca powinien pokryć koszty nawet jeśli reklamacja jest niezasadna. Ja natomiast jako prawnik broniła bym teorii, że koszty takie nie powinny być ponoszone przez Sprzedającego, ale w przypadku gdy macie Państwo niezależną ekspertyze na mocy ktorej uznaliście niezasadność reklamacji. Można też wskazać w odpowiedzi do Kupującego , że jeżeli okaże się na podstawie wykonanej opinii prywatnej zleconej przez Kupującego, że reklamacja powinna być uznana to napewno przysługuje mu zwrot tego kosztu , i oczywiście kosztu ekspertyzy.

Odpowiedź nr 1 z dnia 17 października 2018 21:31 Zmodyfikowano dnia: 17 października 2018 21:31 Obejrzało: 292 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Co do zasady koszty takie obciążają kupującego.

Odpowiedź nr 2 z dnia 18 października 2018 09:38 Zmodyfikowano dnia: 18 października 2018 09:38 Obejrzało: 284 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.