Pytanie z dnia 28 lipca 2017

Jestem wieloletnim pracownikiem jednej z państwowych wyższych uczelni technicznych i dwa miesiące temu zmieniłem Wydział, czyli przeszedłem z poprzedniego do obecnego. Mój Pracodawca jest, więc wciąż ten sam, a zmieniło się jedynie miejsce wykonywania pracy - prawda?
I w tym miejscu mam pytanie, co się dzieje z moją teczką osobową, która została na poprzednim Wydziale? Czy mogę tę teczkę stamtąd zabrać? Czy istnieje jakaś określona procedura dotycząca takich sytuacji? W teczce są np. moje wciąż aktualne badania okresowe i inne wciąć aktualne i ważne dla mnie dokumenty, o których w nowym miejscu pracy nikt nie wie, bo założoną nową teczkę osobową.
Z logicznego punktu widzenia skoro dalej jest to ten sam pracodawca, to teczka powinna 'wędrować' z pracownikiem, bo przecież z punktu widzenia pracodawcy nic się nie zmieniło oprócz wewnętrznego miejsca wykonywania pracy - prawda?
Bardzo proszę o pomoc i wyjaśnienie tego problemu.
Z góry bardzo dziękuję za pomoc i wszelkie informacje.

Zgodnie z art. 94 pkt 9a kodeksu pracy oraz § 6 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji /DzU nr 62, poz. 286 ze zm./ pracodawca ma obowiązek prowadzić akta osobowe dla każdego pracownika. W sytuacji opisanej przez Pana - pracodawca się nie zmienił - z tego co rozumiem, zmieniło się miejsce świadczenia pracy i ewentualnie zakres obowiązków pracowniczych względem tego samego pracodawcy. Taka sama zasada obowiązuje w przypadku zatrudnienia przez tego samego pracodawcę, na podstawie nowej umowy o pracę, dotychczasowego pracownika. W tym przypadku pracodawca posiada akta osobowe pracownika , zatem może posługiwać się tymi aktami, uzupełniając je jedynie o dokumenty potrzebne w procesie rekrutacyjnym. W tej sytuacji oczywistym jest, że ten sam pracodawca ma prawo posługiwać się posiadanymi aktami osobowymi Pana jako pracownika. Równocześnie jednak należy podkreślić , że nie istnieje prawny zakaz tworzenia nowych akt osobowych pracownika w przypadku zmiany warunków pracy czy zatrudnienia w oparciu o nową umowę o pracę. Jakkolwiek interpretując normę § 9 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r.w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych, o treści - "w sytuacji określonej w art. 23(1) Kodeksu pracy (przejścia zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę) albo w odrębnych przepisach przewidujących następstwo prawne nowego pracodawcy w stosunkach pracy nawiązanych przez poprzedniego pracodawcę, dotychczasowy pracodawca jest zobowiązany przekazać akta osobowe pracownika oraz pozostałą dokumentację w sprawach związanych z jego stosunkiem pracy pracodawcy przejmującemu tego pracownika" - wskazać należy, że z woli prawodawcy pożądana jest sytuacja kiedy prowadzone są jedne tylko akta osobowe pracownika , które "idą za pracownikiem".

Odpowiedź nr 1 z dnia 4 sierpnia 2017 10:27 Zmodyfikowano dnia: 4 sierpnia 2017 10:27 Obejrzało: 249 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.