Kiedy kupujący auto może odstąpić od umowy kupna?

Pytanie z dnia 03 lipca

Witam! Zdarzyła mi się taka sytuacja, w której nie wiem, jak mam postępować. Sprzedałem prywatnie, swój używany samochód osobowy, który posiadałem prawie rok. Auto ma przebieg około 190 tyś. km, ale wcześniej, jeszcze kilka właścicieli przede mną, była wymieniana tablica rozdzielcza, o czym kupujący był poinformowany + w ogłoszeniu internetowym przebieg był napisany oryginalny oraz ten po wymianie.
Na prośbę kupującego auto było sprawdzone na stacji kontroli pojazdów, gdzie wszystkie wady zostały przedstawione osobie kupującej.
Dwa dni po podpisaniu umowy, sprzedaży tego auta, kupujący zgłasza, że po przejechaniu kilkuset kilometrów zepsół się silnik, nie podając mi konkretnej informacji.
I teraz dostaję dwie opcje, albo mi lawetą zniszczone auto przywiozą i mam zwrócić koszty, albo powinienem pokryć koszt naprawy lub wymiany silnika.
W innym przypadku kupujący ma zamiar zwracać się do sądu, bo ma tzw. Prawo 14 dni.
Ja niczego nie ukrywałem przed kupującym, silnik na czas sprzedaży funkcjonował prawidłowo. Nigdy auto mnie nie zawiodło i bardzo byłem zdziwiony słysząc to, co napisałem wyżej.
Pytanie, czy kupujący faktycznie ma prawo wymagać zwrotu? Co mam robić w tej sytuacji?

Dzień dobry, kupujący nie ma 14 dni na zwrot samochodu, bo nie była to umowa zawarta na odległość. Mógłby natomiast skorzystać z rękojmi, jeśli samochód miał wadę ukrytą, a rękojmia nie została skutecznie wyłączona w umowie. Z opisu nie wynika czy taka sytuacja ma miejsce. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 3 lipca 2024 12:08 Zmodyfikowano dnia: 3 lipca 2024 12:08 Obejrzało: 44 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Kupujacy m.in. może odstąpić od umowy , ale Pan może tego nie zaakceptowac i zakwestionowac zepsucie silnika z Pana winy. Oczywiście sprawa trafi do Sądu . Na Pana miejscu zleciłabym wykonanie ekspertyzy co do powodu zepsucia silnika , ewentualnie innych wad zgłaszanych przez Kupującego. kancelaria@janiszewska.eu , 518-111-518

Odpowiedź nr 2 z dnia 4 lipca 2024 13:57 Zmodyfikowano dnia: 4 lipca 2024 13:57 Obejrzało: 39 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.