Kiedy kupujący może odstąpić od umowy kupna auta. Niekompletna umowa kupna.

Pytanie z dnia 15 grudnia

Witam

Mam problem z autem. Kupiłam auto od firmy na fakturę VAT. Podczas rejestracji w urzędzie okazało się, że umowa spisana między poprzednimi właścicielami a firmą jest "wybrakowana" ponieważ jest podpis tylko jednego współwłaściciela(nie minęło 30 od zakupu więc firma go nie zarejestrowała na siebie i dlatego dostałam też ich umowę) . Skontaktowałam się z firmą, umówiłam się z Panem na odesłanie mu umowy pocztą żeby skontaktował się z poprzednimi właścicielami aby po prostu drugi właściciel dopisal się do umowy sprzedaży. List wysłałam priorytetetem w środę 26.11. Po tym czasie musiałam się milion razy upominać i dzwonić. Podobno firma odesłała mi podpisaną umowę w poniedziałek 9.12 też priorytetem ale do tej pory (15.12) listu u mnie nie ma, na poczcie nie ma awizo. Pan miał wysłać numer do śledzenia paczki jednak nadal tego nie zrobił, ogólnie kontakt jest utrudniony, a ja mieszkam 1,5 godziny drogi od miejsca zakupu i pracuje więc nie miałam jak pojechać żeby osobiście odebrać dokument. 20.12 kończy mi się czas aby auto zarejestrować i ubezpieczyć, spotkanie w urzędzie umówione na środę bo innego terminu już nie było i moje pytanie brzmi:
Czy sprzedanie auta bez kompletnych podpisów to wystarczający powód aby je zwrócić? Wymieniłam już sprzęgło ale są to nieznaczne koszty patrząc na karę za brak rejestracji i wykupienia OC w wyznaczonych 30 dniach.
I jeśli jest to powód to jak to ugryźć? Jakieś pismo, po prostu pojechać i je zwrócić czy może zgłosić sprawę na policję?
Pani na poczcie powiedziała, że priorytet to kwestia dwóch dni, a minął prawie tydzień. Nie wiem czy Pan pomylił adresy (razem z umową dołączyłam karteczkę z opisem sprawy tak jak rozmawialiśmy przez telefon i adres zwrotny który był też na kopercie) i szczerze mnie to nie obchodzi. Chciałabym po prostu mieć z głowy ten temat nawet jeśli jedyna opcja to oddanie auta.

Dzień dobry, powinien Pan złożyć pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy i wezwać sprzedawcę do zwrotu ceny i odbioru samochodu. Jeśli sprzedawca dobrowolnie tego nie zrobi, trzeba będzie złożyć pozew do sądu. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 16 grudnia 2024 12:58 Zmodyfikowano dnia: 16 grudnia 2024 12:58 Obejrzało: 8 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.