Kiedy reklamacja ulega przedłużeniu.
Pytanie z dnia 29 stycznia
Witam,
Czy firmie jako kupującemu przysługuje przedłużenie terminu reklamacji w związku z art.581 KC?
Z góry dziękuję za odpowiedź
Malwina
Danuta Janiszewska Radca prawny (Od 2011)
Kancelaria Radcy Prawnego Danuta Janiszewska
Komandorska, 69, 80-299 Gdańsk
Przepis ten dotyczy gwarancji, zatem prosze spojrzec do zapisów gwarancji , bowiem ona reguluje kwestie pomiędzy Państwem .
Podziękowałeś prawnikowi
Paweł Skwarek Radca prawny (Od 2011)
Adwokat, Radca Prawny, Doradca Podatkowy, Doradca Restrukturyzacyjny
Przyczółkowa 400, 02-962 Warszawa
Szanowna Pani Malwino, W odpowiedzi na Pani pytanie, informuję, że firmie jako kupującemu nie przysługuje przedłużenie terminu reklamacji z tytułu art. 581 Kodeksu cywilnego. Przepis ten dotyczy bowiem konsumentów, czyli osób fizycznych dokonujących zakupu w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą. Firmy, jako podmioty profesjonalne, nie są objęte ochroną konsumencką w tym zakresie. Oznacza to, że termin na zgłoszenie reklamacji wynosi dla firmy 2 lata od daty wydania rzeczy. Po upływie tego czasu, sprzedawca nie ma obowiązku rozpatrzenia reklamacji. Jeśli jednak wada rzeczy ujawniła się w ciągu 6 miesięcy od daty wydania, domniemywa się, że istniała ona już w chwili wydania. W takim przypadku, firma ma większe szanse na skuteczne dochodzenie swoich praw. Zachęcam do skontaktowania się z prawnikiem w celu szczegółowej analizy Pani sytuacji i omówienia dalszych kroków.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.