Kiedy reklamacja ulega przedłużeniu.

Pytanie z dnia 29 stycznia

Witam,
Czy firmie jako kupującemu przysługuje przedłużenie terminu reklamacji w związku z art.581 KC?
Z góry dziękuję za odpowiedź
Malwina

Przepis ten dotyczy gwarancji, zatem prosze spojrzec do zapisów gwarancji , bowiem ona reguluje kwestie pomiędzy Państwem .

Odpowiedź nr 1 z dnia 29 stycznia 2025 13:53 Zmodyfikowano dnia: 29 stycznia 2025 13:53 Obejrzało: 7 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Szanowna Pani Malwino, W odpowiedzi na Pani pytanie, informuję, że firmie jako kupującemu nie przysługuje przedłużenie terminu reklamacji z tytułu art. 581 Kodeksu cywilnego. Przepis ten dotyczy bowiem konsumentów, czyli osób fizycznych dokonujących zakupu w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą. Firmy, jako podmioty profesjonalne, nie są objęte ochroną konsumencką w tym zakresie. Oznacza to, że termin na zgłoszenie reklamacji wynosi dla firmy 2 lata od daty wydania rzeczy. Po upływie tego czasu, sprzedawca nie ma obowiązku rozpatrzenia reklamacji. Jeśli jednak wada rzeczy ujawniła się w ciągu 6 miesięcy od daty wydania, domniemywa się, że istniała ona już w chwili wydania. W takim przypadku, firma ma większe szanse na skuteczne dochodzenie swoich praw. Zachęcam do skontaktowania się z prawnikiem w celu szczegółowej analizy Pani sytuacji i omówienia dalszych kroków.

Odpowiedź nr 2 z dnia 30 stycznia 2025 16:06 Zmodyfikowano dnia: 30 stycznia 2025 16:06 Obejrzało: 0 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.