Pytanie z dnia 20 października 2015

Kilka lat temu byłam abonentem firmy UPC. Faktury za usługi otrzymywałam na mój adres email. W związku ze zmianami w życiu osobistym postanowiłam zrezygnować z abonamentu. Wówczas umowa była już na czas nieokreślony. Zgodnie z rozmową z UPC wysłałam im rezygnację faksem. Dostałam maila zwrotnego, że rezygnację przyjęli. Następnie dostałam dwie kolejne faktury, które opłaciłam i uznałam sprawę za zamkniętą. Po jakimś czasie UPC zaczęło do mnie wydzwaniać, że mam nieuregulowaną fakturę. Logowałam się do panelu abonenta z którego nie wynikało, że mam zaległości. Mieli wyjaśnić i w razie czego do mnie oddzwonić. Około 2 lata temu skontaktowała się ze mną jakaś firma windykacyjna z tą samą sprawą. Wszystko wyjaśniłam, potwierdzenia wysłałam i więcej się nie odezwali. Od niedawna znów nęka mnie kolejna firma windykacyjna z rozszczeniem zwrotu długu. Wysłałam im całą dokumentację wraz z opisem sytuacji, ale uznali że miałam czas na reklamację kiedy byłam w UPC a w tej chwili to oni czekają na zwrot długu. Jak im zarzuciłam telefonicznie, że wyłudzają dług nie należny to zaczęli mnie straszyć, że bardzo dobrze, że rozmowa jest nagrywana ponieważ ja ich pomawiam. Pomijam fakt, że kontaktują się wysyłając smsy, że nie mogą się skontaktować lub dają tylko sygnały i trzeba do nich oddzwaniać, a nie ma żadnej informacji, że rozmowy są nagrywane. Nie wiem co mam robić. Czy zapłacić im to co chcą dla świętego spokoju aby nie trafić do Krajowego Rejestru Długów czy czekać aż ustosunkują się do mojego maila gdzie proszę o pisemną odpowiedź czy też zignorować sprawę.
Pozdrawiam

Witam, Jeżeli dług jest nienależny (a z Pani wpisu wszystko wskazuje, ze właśnie tak jest), to proszę odnieść się pisemnie do wezwania firmy windykacyjnej (może być mailem), a następnie radzę nie odbierać telefonów i kasować smsy. Pisze Pani, że dług dotyczy faktur z przed kilku lat. Warto wskazać, że roszczenia powtarzające się przedawniają się z upływem 3 lat od dnia wymagalności płatności, czyli np. jeżeli termin płatności faktury upłynął 10.10.2012 r., to w dniu 10.10.2015 r. upłynął termin przedawnienia. Proszę pamiętać, ze w przypadku kiedy firma UPC, czy firma windykacyjna złoży pozew o zapłatę do Sądu, to należy koniecznie wnieść sprzeciw powołując się na przedawnienie i na inne zarzuty, o których wspominała Pani w piśmie. Bierność w postępowaniu Sądowym spowoduje uprawomocnienie się nakazu, a wtedy dług będzie z prawnego punktu widzenia zasadny.

Odpowiedź nr 1 z dnia 20 października 2015 12:44 Obejrzało: 1464 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.