Pytanie z dnia 28 kwietnia 2020
Klient zamówił u mnie schody. Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. Spisaliśmy wpłatę na poczet pracy 2500 zł. Klient cały czas był informowany o przebiegu prac, przyjeżdżał oglądać schody, podobały się (na dowód mam smsy). Wpłacił jeszcze 2000 zł (nie ma dowodu wpłaty). Niestety gdy przyszło do końca pracy, nie chce zapłacić i chce, żeby oddać mu gotówkę i zabrać schody, bo mu się nie podobają. Jakie jet moje prawo? Co mam zrobić? Poniosłem koszty z tytułu wykonania tej pracy, a schody są na indywidualne zamówienia.
Krzysztof Lange Radca prawny (Od 2004)
Lange Kancelaria Prawna Spółka Partnerska Radcowie Prawni
Dominikańska 9, 87-100 Toruń
Dzień dobry, sprawa wymagałaby szerszej analizy, niemniej biorąc pod uwagę opisany przez Pana stan faktyczny zawarta przez Pana umowa wykazuje wszelkie cechy umowy o dzieło. Jeżeli wykonał Pan usługę zgodnie z zamówieniem a same schody nie posiadają faktycznie wad (muszą to być wady istotne), na które powołuje się Pański Klient to ma Pan prawo domagać się zapłaty umówionego wynagrodzenia. Pański Klient powinien co do zasady odebrać dzieło, które zostało wykonane zgodnie z zamówieniem. Nie jest jednak wykluczone, iż w przypadku braku uzyskania porozumienia na drodze ugodowej, konieczne będzie wytoczenie powództwa. W razie dalszych pytań, zapraszam do kontaktu telefonicznego.
Podziękowałeś prawnikowi
Dzień dobry jeśli klient jako wyłączny powód podaje że schody mu się nie podobają, a zostały już w całości wykonane, nie ma podstawy do oddania należności W razie wątpliwości oraz pytań zapraszam do kontaktu. r.pr.A.Pietrzykowska kancelaria-pietrzykowska.pl pietrzykowska.aleksandra@gmail.com
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.