Koronawirus a ograniczenia w handlu. Prawa pracownika.
Pytanie z dnia 12 listopada 2020
Witam. Mam pytają odnośnie prawa pracy. Pracuje w handlu na stanowisku zastępca kierownika sklepy w sklepie przemysłowo-odzieżowym który znajduje się w galerii handlowej. Jak wiadomo na dzień dzisiejszy takie sklepy są zamknięte - COVID-19. Moja cała załoga - z polecenia kierownika wyższego stopnia - ma pracować w drugim sklepie, który pozostał otwarty - jest to sklep wolnostojący. Rozumiem to. Nie mamy pretensji. Jednak czy mogą odesłać nas na sklepy które znajdują się Ok 30-40 km od naszego miejsca zamieszkania ? Dodatkowo mamy 3 miesięczny okres rozliczeniowy ( teraz będzie to 11,12,01 ).. przez to ze jesteśmy sklepem zamkniętym nakazali aby każdy z pracowników pod koniec listopada miał 30 tzn niedogodnie. Czy jest to normalne ? Zbliżają się święta.. praca w handlu w tym okresie jest ciężka.. nakazali Nam wybrać do końca listopada wszystkie opieki, urlopy itp. Sklep otwarty jest 12h dla klienta. Ciagle zmieniają decyzje, każą zmieniać grafiki i to z dnia na dzień
Agnieszka Kwapień Adwokat (Od 2010)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Agnieszka Kwapień
Tadeusza Kościuszki 56/2, 40-047 Katowice
Dzień dobry Pani/Panu, Odpowiedź na pytanie zależy od tego, jak zostało określone miejsce świadczenia pracy w umowie o pracę, także w zakresie rozliczenia delegacji. Pracodawca organizując pracę pracowników, powinien oceniać możliwości pracowników, czas odpoczynku i dojazdu do pracy. Jeżeli zmiany wpływają na prawidłowość świadczenia pracy, można rozważyć zawiadomienie PIP. Pozdrawiam, adwokat Agnieszka Kwapień tel. 728 382 525 email: poczta@adwokat-katowice.com.pl
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.