Koronawirus a praca.
Pytanie z dnia 17 kwietnia 2020
Dzień dobry,
Jestem zatrudniony na recepcji w hotelu we Wrocławiu na umowę zlecenie od 9.12.2019. Pracowałem na 2 zmiany po 12 godzin.
W poprzednim tygodniu dostałem informacje od kierownika, żebym nie przychodził do pracy do odwołania bo nie potrzebują tylu ludzi (4 osoby) by wypełnić zmiany. Chciałem starać się o wypłatę postojowego i spytałem o możliwość wysłania mi skanu umowy, która została przedłużona ponieważ miała wygasnąć 28.02 (okres 3 miesięcy). Poinformowano mnie, że nie należy mi się postojowe z tego tytułu, że nie straciłem pracy z powodu Covid19 (co jest nieprawdą ponieważ hotel nie pracuje dla gości prywatnych) a straciłem ją ponieważ nie ma takiej potrzeby by pracowało na recepcji tyle osób. I moje pytanie brzmi; czy to jest powód by hotel nie wysłał wniosku o wypłatę postojowego? Czy jest to zgodne z umową zlecenia? Czy w sytuacji epidemiologicznej, powodem zawieszenie pracy może być „za duża liczba recepcjonistów”? Proszę o odpowiedz bo nie wiem czy ja jestem w błędzie czy próbuje się ze mnie zrobić głupiego.
Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.