Koronawirus a praca.

Pytanie z dnia 30 kwietnia 2020

Dzień dobry. Chciałabym zasięgnąć informacji czy w związku z koronowirusem została zmieniona ustawa co do wystawiania świadectwa pracy które niby nie może być wysłane drogą pocztową ? A wiadomo, że w czasie pandemi nie mogę odebrać osobiście, a jest już po terminie. Bardzo proszę o poradę na jaki artykuł mogę się powołać by pracodawca mi je przekazał. Z góry dziękuję za odpowiedź

Dzień dobry, może się Pani powołać na art. 97 § 1 kodeksu pracy tj. w związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy pracodawca jest obowiązany wydać pracownikowi świadectwo pracy w dniu, w którym następuje ustanie stosunku pracy, jeżeli nie zamierza nawiązać z nim kolejnego stosunku pracy w ciągu 7 dni od dnia rozwiązania lub wygaśnięcia poprzedniego stosunku pracy. Jeżeli z przyczyn obiektywnych wydanie świadectwa pracy pracownikowi albo osobie przez niego upoważnionej w tym terminie nie jest możliwe, pracodawca w ciągu 7 dni od dnia upływu tego terminu przesyła świadectwo pracy pracownikowi lub tej osobie za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 2188) albo doręcza je w inny sposób. W razie pytań lub wątpliwości proszę o kontakt. Pozdrawiam serdecznie adw. Małgorzata Brezdeń.

Odpowiedź nr 1 z dnia 30 kwietnia 2020 17:09 Zmodyfikowano dnia: 30 kwietnia 2020 17:09 Obejrzało: 330 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.