Koronawirus a praca.
Pytanie z dnia 30 kwietnia 2020
Dzień dobry. Chciałabym zasięgnąć informacji czy w związku z koronowirusem została zmieniona ustawa co do wystawiania świadectwa pracy które niby nie może być wysłane drogą pocztową ? A wiadomo, że w czasie pandemi nie mogę odebrać osobiście, a jest już po terminie. Bardzo proszę o poradę na jaki artykuł mogę się powołać by pracodawca mi je przekazał. Z góry dziękuję za odpowiedź
Małgorzata Brezdeń Adwokat (Od 2016)
Kancelaria Adwokacka Małgorzata Brezdeń
Mickiewicza 15, 27-600 Sandomierz
Dzień dobry, może się Pani powołać na art. 97 § 1 kodeksu pracy tj. w związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy pracodawca jest obowiązany wydać pracownikowi świadectwo pracy w dniu, w którym następuje ustanie stosunku pracy, jeżeli nie zamierza nawiązać z nim kolejnego stosunku pracy w ciągu 7 dni od dnia rozwiązania lub wygaśnięcia poprzedniego stosunku pracy. Jeżeli z przyczyn obiektywnych wydanie świadectwa pracy pracownikowi albo osobie przez niego upoważnionej w tym terminie nie jest możliwe, pracodawca w ciągu 7 dni od dnia upływu tego terminu przesyła świadectwo pracy pracownikowi lub tej osobie za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 2188) albo doręcza je w inny sposób. W razie pytań lub wątpliwości proszę o kontakt. Pozdrawiam serdecznie adw. Małgorzata Brezdeń.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.