Koronawirus a praca.
Pytanie z dnia 18 maja 2020
Witam,
Pracuję w ....... Polska. Firma pod koniec marca dokładnie 27 ogłosiła w związku z pandemią koronawirusa, że nagrodzi pracowników premią w wysokości 1000 zł brutto do pensji za dwa miesiące marzec i kwiecień. Warunkiem otrzymania obiecanej przez firmę premii było 100% obecności w pracy w ciągu tych dwóch miesięcy. Pracownicy, którzy planowali urlopy na kwiecień mogli je wycofać. Niestety te osoby, które wykorzystały urlopy w marcu już nie miały takiej możliwości, została im pomniejszona przez to premia. Często były to urlopy zaległe, które były planowane, że zostaną wykorzystane w marcu już pod koniec grudnia. Dużo było takich osób, firma wiedząc doskonale o tym, że wielu pracowników wykorzystała te urlopy, ogłosiła dopiero pod koniec marca możliwość otrzymania premii w wysokości 1000 zł.
Moje pytanie jest następujące: Czy firma ....... postąpiła właściwie informując pracowników o premii za marzec i kwiecień dopiero pod koniec miesiąca marca? Jednocześnie osobom, które wykorzystały urlop w marcu przed tą informacją została pomniejszona ta premia. Czy urlop wypoczynkowy (zaległy) według kodeksu pracy jest traktowany jako nieobecność? Urlop należy się każdemu pracownikowi, a w naszej firmie zaległe urlopy muszą być wykorzystane do końca marca roku następnego.
Proszę o jakiekolwiek informacje w tej sprawie, czy można się odwołać w jakiś sposób do tego w jaki sposób firma potraktowała swoich pracowników.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.