Koronawirus a zwrot zaliczki wpłaconej do biura podróży.

Pytanie z dnia 01 czerwca 2020

Chciałam zapytać czy jest szansa, bym otrzymała zwrot wpłaconej zaliczki do biura turystycznego, na poczet koloni dla dziecka na początku lipca? Bardzo boję się puścić tam córkę, ze względu COVID-19. Wiadomo, będzie tam dużo dzieci i turystów.
Co powinnam zrobić, by rozwiązać umowę i otrzymać zwrot?
Jak narazie zapłaciłam pierwszą ratę. Do 30.04 powinnam wpłacić drugą ratę, ale tego nie zrobiłam, tylko napisałam maila do biura, że chciałabym zrezygnować i otrzymać zwrot pierwszej raty za kolonie. Odpisali, że dopóki ośrodek wypoczynkowy nie odwoła turnusu i nie zwróci zaliczek, ja też nie otrzymam. Bardzo proszę o pomoc i ewentualne przepisy na które mogę się powołać.

Z góry dziękuję i pozdrawiam
Ewa

Dzień dobry, bez analizy zawartej umowy nie sposób udzielić rzetelnej porady. Jeśli była to zaliczka, to powinna być zwrócona. Zaliczka jest jednak ustalana bardzo rzadko, a najczęściej jest to zadatek, a wtedy sprawa wygląda już inaczej. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 2 czerwca 2020 08:58 Zmodyfikowano dnia: 2 czerwca 2020 08:58 Obejrzało: 241 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.