Kradzież pieniędzy z konta bankowego i wyłudzenie kredytu.
Pytanie z dnia 15 lutego 2021
Dzień dobry,
Pytanie w sprawie kradzieży pieniędzy z konta bankowego i wzięcia kredytu autoryzowanego przez aplikację bankową. Kilka dni temu zadzwoniła do mnie Pani podająca się za pracownicę banku w którym trzymałam wszystkie oszczędności poinfomować mnie o rzekomej nie potwierdzonej transkacji którą ktoś próbuje przelać z mojego konta bankowego na konto innego Pana. Dzwoniła do mnie ponieważ transakcja była nie potwierdzona i chciała uzyskać na ten temat informacje takie jak czy znam tego Pana czy potwierdzam przelew. Po mojej odpowiedzi że nie znam tego Pana kobieta powiedziała że istnieje w ich bazie danych jako oszust. Jak usłyszałam coś takiego spanikowałam i zrobiłam wszystko co mi tak Pani kazała, a kazała zainstalować aplikacje (którą rzekomo powinnam mieć założoną przy zakładaniu konta bankowego). Aplikacja którą założyłam to był wgląd w mój telefon (podczas gdy Pani zapewniała mnie że to czat z bankiem po to żeby bank wiedział co ja robię). Pani również kazała podać numer karty i numer cvv oraz datę ważności karty. Wszystko to podałam ponieważ tak jak wyżej wspomniałam byłam spanikowana a mało tego byłam w pracy gdzie zrobiło się duże zamieszanie. Kobieta przelała pieniądze z konta oszczędnościowego na normalne konto i wzięła kredyt w wysokości 23400zł przez aplikację. Kredyt był autoryzowany. Kod autoryzacyjny wzięła z moich sms'ów, których nie widziałam ponieważ miałam zblokowany telefon. Po dojechaniu do domu i sprawdzenia konta bankowego okazało sie że mam na konie ok. 562 zł. Sprawa została zgłoszona na policję i w tym samym dniu zgłosiłam reklamację. Reklamacja odrzucona. Czy mogę zatem zrobić coś więcej w tej sytuacji ?
Agnieszka Kwapień Adwokat (Od 2010)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Agnieszka Kwapień
Tadeusza Kościuszki 56/2, 40-047 Katowice
Dzień dobry Pani, Proszę możliwie pilnie skontaktować się z adwokatem i zlecić mu analizę sprawę, a także upoważnić do zapoznania się z aktami sprawy. Jak się wydaje zasadne jest rozważenie wystąpienia do banku o ponowne rozpoznanie reklamacji. Pozdrawiam, adwokat Agnieszka Kwapień tel. 728 382 525 e-mail: poczta@adwokat-katowice.com.pl
Podziękowałeś prawnikowi
Szanowna Pani, trzeba szczegółowo przeanalizować Pani sytuację. Potrzeba nam więcej szczegółów aby móc się odnieść do całej sytuacji. Z tego co Pani pisze, bank odrzucił reklamację. Czy podejmowała Pani inne kroki? Na jakim etapie są czynności policji? W tej sytuacji trzeba dokonać dokładniej analizy historii konta. Wspomina Pani, że ta osoba skorzystała również z kredytu ? od kredytu można odstąpić w ciągu 14 dni roboczych od podpisania umowy tj.: od elektronicznego potwierdzenia w Pani przypadku. Czy ten czas już minął ? Pozdrawiam serdecznie adwokat Paweł Mehl tel.: 796227808
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.