Kradzież pieniędzy z konta bankowego i wyłudzenie kredytu.

Pytanie z dnia 15 lutego 2021

Dzień dobry,
Pytanie w sprawie kradzieży pieniędzy z konta bankowego i wzięcia kredytu autoryzowanego przez aplikację bankową. Kilka dni temu zadzwoniła do mnie Pani podająca się za pracownicę banku w którym trzymałam wszystkie oszczędności poinfomować mnie o rzekomej nie potwierdzonej transkacji którą ktoś próbuje przelać z mojego konta bankowego na konto innego Pana. Dzwoniła do mnie ponieważ transakcja była nie potwierdzona i chciała uzyskać na ten temat informacje takie jak czy znam tego Pana czy potwierdzam przelew. Po mojej odpowiedzi że nie znam tego Pana kobieta powiedziała że istnieje w ich bazie danych jako oszust. Jak usłyszałam coś takiego spanikowałam i zrobiłam wszystko co mi tak Pani kazała, a kazała zainstalować aplikacje (którą rzekomo powinnam mieć założoną przy zakładaniu konta bankowego). Aplikacja którą założyłam to był wgląd w mój telefon (podczas gdy Pani zapewniała mnie że to czat z bankiem po to żeby bank wiedział co ja robię). Pani również kazała podać numer karty i numer cvv oraz datę ważności karty. Wszystko to podałam ponieważ tak jak wyżej wspomniałam byłam spanikowana a mało tego byłam w pracy gdzie zrobiło się duże zamieszanie. Kobieta przelała pieniądze z konta oszczędnościowego na normalne konto i wzięła kredyt w wysokości 23400zł przez aplikację. Kredyt był autoryzowany. Kod autoryzacyjny wzięła z moich sms'ów, których nie widziałam ponieważ miałam zblokowany telefon. Po dojechaniu do domu i sprawdzenia konta bankowego okazało sie że mam na konie ok. 562 zł. Sprawa została zgłoszona na policję i w tym samym dniu zgłosiłam reklamację. Reklamacja odrzucona. Czy mogę zatem zrobić coś więcej w tej sytuacji ?

Dzień dobry Pani, Proszę możliwie pilnie skontaktować się z adwokatem i zlecić mu analizę sprawę, a także upoważnić do zapoznania się z aktami sprawy. Jak się wydaje zasadne jest rozważenie wystąpienia do banku o ponowne rozpoznanie reklamacji. Pozdrawiam, adwokat Agnieszka Kwapień tel. 728 382 525 e-mail: poczta@adwokat-katowice.com.pl

Odpowiedź nr 1 z dnia 16 lutego 2021 13:35 Zmodyfikowano dnia: 16 lutego 2021 13:35 Obejrzało: 439 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Szanowna Pani, trzeba szczegółowo przeanalizować Pani sytuację. Potrzeba nam więcej szczegółów aby móc się odnieść do całej sytuacji. Z tego co Pani pisze, bank odrzucił reklamację. Czy podejmowała Pani inne kroki? Na jakim etapie są czynności policji? W tej sytuacji trzeba dokonać dokładniej analizy historii konta. Wspomina Pani, że ta osoba skorzystała również z kredytu ? od kredytu można odstąpić w ciągu 14 dni roboczych od podpisania umowy tj.: od elektronicznego potwierdzenia w Pani przypadku. Czy ten czas już minął ? Pozdrawiam serdecznie adwokat Paweł Mehl tel.: 796227808

Odpowiedź nr 2 z dnia 19 lutego 2021 09:56 Zmodyfikowano dnia: 19 lutego 2021 09:56 Obejrzało: 425 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.