Kto ponosi odpowiedzialność za uszkodzoną przesyłkę w transporcie?
Pytanie z dnia 15 marca 2021
Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą- F. H. U. Głównie zajmuję się sprzedażą aut, rowerów i sprzętów audio, m.in. wzmacniacze, kolumny, gramofony, itd. Są to sprzęty używane, zakupione od osób fizycznych. Mam podpisaną umowę z firmą kurierską DPD. Około miesiąca temu wysłałem do klienta przesyłkę z kolumnami, która musiała zostać uszkodzona w transporcie DPD. Klient nie sprawdził przesyłki przy kurierze. Otrzymałem od niego wiadomość popołudniu ze zdjęciem uszkodzonych kolumn tj. głośniki dosłownie wypadały z kolumn. W mojej ocenie musiały spaść z wysokości lub paczka została rzucona. Są to ciężkie kolumny. W związku z zaistniałą sytuacją oddałem pieniądze klientowi, on odesłał mi paczkę swoim kurierem, a ja złożyłem reklamację do firmy DPD. Dziś otrzymałem decyzję, że reklamacja została w całości odrzucona, ponieważ paczka nie została odpakowana przy kurierze. Dzwoniąc wcześniej na infolinie otrzymałem informację, że protokół szkody można złożyć online i nie będzie miało to wpływu na decyzję. Co mogę w tej sytuacji zrobić?
Michał Trykoszko Adwokat (Od 2018)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Michał Trykoszko
M. Skłodowskiej-Curie 12 / 1A, 15-097 Białystok
Nie zmusi Pan DPD do zmiany decyzji. Może Pan oczywiście próbować. Może Pan również pozwać DPD o odszkodowanie związane z uszkodzeniem przesyłki. W postępowaniu będzie Pan musiał wykazać, że to w trakcie transportu przesyłany przez Pana towar uległ uszkodzeniu.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.