Pytanie z dnia 12 kwietnia 2023
Kupiłam wczoraj buty za 360zl. Taka cena widniała na bucie wyeksponowanym na półce sklepowej oraz na paragonie. Po przyjściu do domu, zauważyłam że na bucie (para butów z magazynu) cena jest 330zl. Na pudełku cena 360. Czy mogę żądać zwrotu różnicy w cenie.
Zgodnie z polskim prawem konsumenckim, sprzedawca ma obowiązek udzielić informacji o cenie przed zawarciem umowy. Jeśli cena na paragonie i pudełku jest taka sama jak na bucie wyeksponowanym na półce sklepowej, czyli 360 zł, to jest to cena, którą zgodziłaś się zapłacić podczas dokonywania zakupu. Jeśli jednak na bucie widnieje niższa cena (330 zł), możesz spróbować porozmawiać ze sprzedawcą i wyjaśnić sytuację. Chociaż nie masz prawnego obowiązku żądania zwrotu różnicy w cenie, niektóre sklepy mogą zaoferować taki zwrot w ramach dobrej woli lub polityki obsługi klienta. Warto również sprawdzić, czy sklep ma jakąś politykę dotyczącą różnic w cenach. W niektórych przypadkach, sprzedawcy mogą zwrócić różnicę, jeśli klient udowodni, że cena była nieprawidłowo oznaczona. W każdym przypadku, warto próbować negocjować z sprzedawcą i wyrazić swoje obawy.
Podziękowałeś prawnikowi
Marcin Lasota Radca prawny (Od 2016)
Siwek, Szmit & Lasota Kancelaria Radców Prawnych
IX Wieków Kielc 16 lok. 2, 25-516 Kielce
Ważna jest cena przy wyeksponowanym towarze czyli ta na półce.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.