Pytanie z dnia 12 kwietnia 2023

Kupiłam wczoraj buty za 360zl. Taka cena widniała na bucie wyeksponowanym na półce sklepowej oraz na paragonie. Po przyjściu do domu, zauważyłam że na bucie (para butów z magazynu) cena jest 330zl. Na pudełku cena 360. Czy mogę żądać zwrotu różnicy w cenie.

Zgodnie z polskim prawem konsumenckim, sprzedawca ma obowiązek udzielić informacji o cenie przed zawarciem umowy. Jeśli cena na paragonie i pudełku jest taka sama jak na bucie wyeksponowanym na półce sklepowej, czyli 360 zł, to jest to cena, którą zgodziłaś się zapłacić podczas dokonywania zakupu. Jeśli jednak na bucie widnieje niższa cena (330 zł), możesz spróbować porozmawiać ze sprzedawcą i wyjaśnić sytuację. Chociaż nie masz prawnego obowiązku żądania zwrotu różnicy w cenie, niektóre sklepy mogą zaoferować taki zwrot w ramach dobrej woli lub polityki obsługi klienta. Warto również sprawdzić, czy sklep ma jakąś politykę dotyczącą różnic w cenach. W niektórych przypadkach, sprzedawcy mogą zwrócić różnicę, jeśli klient udowodni, że cena była nieprawidłowo oznaczona. W każdym przypadku, warto próbować negocjować z sprzedawcą i wyrazić swoje obawy.

Odpowiedź nr 1 z dnia 14 kwietnia 2023 19:02 Zmodyfikowano dnia: 14 kwietnia 2023 19:02 Obejrzało: 139 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Ważna jest cena przy wyeksponowanym towarze czyli ta na półce.

Odpowiedź nr 2 z dnia 18 kwietnia 2023 14:03 Zmodyfikowano dnia: 18 kwietnia 2023 14:03 Obejrzało: 134 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.