Pytanie z dnia 19 kwietnia 2020

Kupiłem przez internet komputer złożony na zamówienie i nie działa prawidłowo, dzwoniłem do pomocy technicznej sklepu i powiedziano mi, żebym odesłał go do naprawy. Nie znam przyczyny niepoprawnego działania sprzętu ale rozumiem, że jest to wada istotna. Jeśli tak to czy przysługuje mi prawo odstąpienia od umowy? Czy sklep ma prawo odmówić zwrotu pieniędzy jeśli powodem zachowania komputera jest np. uszkodzenie w trakcie transportu lub nie podłączony element? W końcu źle wykonany montaż również jest wadą produktu.

Dzień dobry, na podstawie opisanego przez Pana stanu uważam, że jak najbardziej przysługują Panu wszelkie roszczenia z tytułu rękojmi za wady produktu. Istnieje domniemanie zgodnie, z którym jeżeli o wadzie dowiedział się Pan w terminie roku od zakupienia i dostarczenia sprzętu przyjmuje się, iż wada istniała w dacie sprzedaży. Co do przysługujących Panu roszczeń ma Pan prawo żądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy chyba, że sprzedawca dobrowolnie i na własny koszt zobowiąże się do dostarczenia Panu nowego sprzętu pozbawionego wad lub istniejącą wadę usunie. Przy czym z uwagi na fakt, iż jak zakładam jest Pan w przedmiotowej transakcji konsumentem, ma Pan prawo nie zgodzić się na usunięcie wady i żądać wymiany sprzętu na nowy. W razie dalszych pytań zapraszam do kontaktu.

Odpowiedź nr 1 z dnia 21 kwietnia 2020 09:01 Zmodyfikowano dnia: 21 kwietnia 2020 09:01 Obejrzało: 253 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Szanowny Panie, jeżeli jest Pan konsumentem, to w terminie 14 dni od otrzymania towaru, ma Pan prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem tych określonych w art. 33, 34 ust. 2 i art. 35 ustawy o prawach konsumenta. Jeżeli termin ten już upłynął, przysługuje roszczenie wobec sprzedawcy z tytułu rękojmi. Gdy otrzymany przedmiot posiada wadę istotną i ujawni się ona w ciągu 2 lat od jego otrzymania, ma Pan prawo żądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy – chyba, że sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności wymieni wadliwy przedmiot na wolny od wad lub tę wadę usunie. Powyższe ma również zastosowanie, gdy towar mógł zostać uszkodzony w transporcie, wówczas odpowiedzialność spada na sprzedawcę. Pojęcie istotności nie jest zdefiniowane. Z orzecznictwa i opinii doktryny wynika, że należy mieć na względzie cel, dla którego kupujący nabył rzecz i jaki z niej zamierzał zrobić użytek, a nie czy jest ona niezdatna do zwykłego użytku.

Odpowiedź nr 2 z dnia 21 kwietnia 2020 10:38 Zmodyfikowano dnia: 21 kwietnia 2020 10:38 Obejrzało: 253 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.