Lokata bankowa

Pytanie z dnia 04 września 2019

Założyłam lokatę w banku na 6 miesięcy. 26 sierpnia lokata się skończyła i automatycznie odnowiła. Zdecydowałam się ją zakończyć korzystając z opcji 'likwiduj lokate' w aplikacji mobilnej. Lokata przeszła w stan zawieszenia i uzyskała status oczekującej na likwidację i tak już zostało. W momencie złożenia dyspozycji zakończenia lokaty, pieniądze powinny powedrować na wskazane konto, w tym wypadku na moje konto osobiste w nest banku. niestety tak się nie stało. Następnego dnia zadzwoniłam na infolinie, gdzie zostałam poinformowana, że jest jakiś problem techniczny, ale już został zgłoszony i moje pieniądze pojawią się wkrótce na moim koncie. Nie pojawiły się. Kolejnego dnia wysłałam zapytanie i reklamacje drogą elektroniczną. Otrzymałam odpowiedź, że bank pracuje nad sprawą, zadnych konkretow. Ponieważ moje pieniądze nadal były zablokowane, zadzwoniłam kolejny raz na infolinię, gdzie poinformowano mnie, że dyspozycję zakończenia lokaty mogę złożyć tylko dzwoniac do teleserwisu. Ciekawe, że nikt wcześniej nie wpadł na pomysł, żeby mnie o tym poinformować. Wykonałam kolejny telefon do teleserwisu, opisałam problem, przyjęto moja dyspozycję z obietnicą, że jeszcze tego samego dnia odzyskam swoje pieniądze. Po paru minutach bank zadzwonił i potwierdził, że dyspozycja zakończenia lokaty została przyjęta i pieniądze zostaną przetransferowane niezwłocznie na moje konto. Po kolejnych 15 minutach bank ponownie zadzwonił, tym razem informując mnie, że wprowadzono mnie w błąd i jednak nie zrealizują tej dyspozycji, że muszę się udać do oddziału banku i osobiście złożyć tę dyspozycję. Kiedy protestowalam i powolywalam się na regulamin (który w międzyczasie dokładnie przeczytalam), powiedziano mi, że mogę złożyć reklamację. Dodam tylko, że regulamin załączony do lokaty mówi, że można ją zakończyć w każdej chwili dzwoniąc do teleserwisu lub w oddziale banku. Tak więc bank bezprawnie przetrzymuje moje pieniądze i nie mam do nich dostępu. Co mogę zrobić w tej sytuacji. Dodam, że jestem za granicą i pójście do oddziału jest niemożliwe. Poza tym bank nie ma prawa przetrzymywac moich pieniędzy wbrew własnemu regulaminowi. Co mogę zrobić w tej sytuacji?

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.