Pytanie z dnia 23 września

Mam problem z deweloper.
Kupiłam mieszkanie w maju od dewelopera mieszkam drugi miesiąc w dniu 16.09.2024 mieszkanie zostało zalane przez fundament.
Deweloper nie potrafi odpowiedzieć na pytanie jaka jest przyczyna ale zaczął pracę odkopania fundamentów.
Fundamenty stoją w wodzie.
Moje mieszkanie jest w całości zalane mam na 40 cm mokre ściany podłogi pod panelemi są mokre czy są Państwo mi pomóc co w takiej sytuacji mam robić

Dzień dobry. W swojej praktyce zajmuję się sprawami tego typu. Zapraszam do kontaktu na nr tel. 601563996. Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt

Odpowiedź nr 1 z dnia 23 września 2024 13:14 Zmodyfikowano dnia: 23 września 2024 13:14 Obejrzało: 29 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

1. Zgłoszenie reklamacji do dewelopera Zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego oraz ustawą deweloperską, deweloper odpowiada za wady nieruchomości na podstawie rękojmi przez okres 5 lat od dnia odbioru mieszkania (art. 556 i nast. Kodeksu cywilnego). Zalanie mieszkania jest poważnym problemem, który z pewnością można uznać za wadę fizyczną nieruchomości. Zgłoszenie reklamacji należy złożyć na piśmie do dewelopera, opisując szczegółowo problem (zalane fundamenty, mokre ściany, podłogi) i domagać się naprawy na koszt dewelopera. Warto załączyć dokumentację fotograficzną zalania. Deweloper ma obowiązek usunąć wady w rozsądnym terminie, który zazwyczaj wynosi 14 dni od zgłoszenia (o ile termin nie został wydłużony z uzasadnionych przyczyn). 2. Kontrola napraw i dokumentacja Skoro deweloper rozpoczął prace odkopywania fundamentów, warto na bieżąco monitorować te prace, aby upewnić się, że problem zostanie trwale rozwiązany, a nie tylko tymczasowo załatany. Pani ma prawo żądać od dewelopera szczegółowych informacji na temat przyczyn problemu oraz planu jego rozwiązania. Proszę dokumentować wszystko, co dzieje się na miejscu (zdjęcia, filmy, korespondencja z deweloperem). 3. Odszkodowanie Jeśli w wyniku zalania doszło do uszkodzenia Pani mienia (np. zniszczenie paneli, mebli itp.), można również domagać się od dewelopera odszkodowania za poniesione straty materialne. Jest to roszczenie związane z wadą nieruchomości i może obejmować zarówno naprawę, jak i rekompensatę za uszkodzone wyposażenie. 4. Kontakt z ubezpieczycielem Jeśli posiada Pani ubezpieczenie mieszkania, może być również możliwe uzyskanie odszkodowania od ubezpieczyciela. Warto niezwłocznie zgłosić zalanie do towarzystwa ubezpieczeniowego i dołączyć dokumentację fotograficzną oraz kosztorys napraw. Ubezpieczyciel może pokryć część strat, jednakże deweloper nadal ponosi odpowiedzialność za pierwotną wadę nieruchomości. 5. Ekspertyza techniczna W przypadku, gdy deweloper nie rozwiązuje problemu z należytą starannością lub nie podejmuje odpowiednich kroków, można zlecić niezależną ekspertyzę techniczną. Taka opinia może być przydatna w dalszych postępowaniach, szczególnie gdyby doszło do sporu sądowego z deweloperem. 6. Działania prawne Jeśli deweloper nie usunie wad w terminie lub problem powtarza się, możliwe jest złożenie pozwu o usunięcie wady lub o odszkodowanie. W takim przypadku warto skonsultować się z prawnikiem specjalizującym się w prawie budowlanym i deweloperskim, który pomoże w sporządzeniu roszczeń wobec dewelopera. TEL: 512 976 090 e-mail: adwkrycki@gmail.com Pozdrawiam Adw. Bartosz Krycki

Odpowiedź nr 2 z dnia 28 września 2024 19:38 Zmodyfikowano dnia: 28 września 2024 19:38 Obejrzało: 15 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.