Pytanie z dnia 13 lipca 2015
Mam problem z reklamacją skórzanej kórtki, którą zakupiłam na allegro. Chodzi o to, że po niecałym miesiącu zauważyłam popękaną skórę. Zgłosiłam reklamację. Czekałam 6 tygodni na wymianę, ale odebrałam kurtkę w stanie identycznym, a sprzedawca powiedział, ze kurtka nie ma wad. Proponując jednoczesnie zwrot 10 % za długie rozpatrywanie reklamacji. Czy jest jakaś szansa by odzyskać całą kwotę za tę kurtkę, 3500 zł, pęknięcia są widoczne, a ja nie wiem, co robić już sprzedawca powołuje się na przepisy o wadach, ze pęknięcia są przez używanie?
Artur Stachurski Radca prawny (Od 2014)
LT LAW Ciupka, Stachurski sp.k.
Gwiaździsta 71/10, 01-651 Warszawa
Ewidentnie kurtka jest wadliwie wykonana (ze złej skóry lub ze źle wyprawionej, polakierowanej, itp.). Owszem rzecz może wykazywać ślady normalnego zużycia, ale nie po miesiącu! Na Pani miejscu odstąpiłbym od umowy, wskazując że rzecz ma wady istotne i nie zostały ona naprawione przez sprzedawcę. Odstąpienie musi być na piśmie, za potwierdzeniem nadania lub odbioru korespondencji. Proszę też odesłać równocześnie kurtkę. Jeśli sprzedawca nie będzie chciał oddać pieniędzy pozostaje Pani skierowanie sprawy do sądu. Należałoby w tym wypadku powołać biegłego na okoliczność wadliwego wykonania kurtki. Może jeszcze Pani poprosić o pomoc Miejskiego Rzecznika Konsumentów, ale jego rola ograniczy się do skierowania zapytania do sprzedawcy o przyczyny odmowy uznania reklamacji i po uzyskaniu od niego odpowiedzi pewnie udzieli Pani podobnych wskazówek co ja. Oczywiście sprzedawca może po jego interwencji zwrócić pieniądze, jeśli się jej "przestraszy".
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.