Pytanie z dnia 19 stycznia 2017
Mam pytanie dotyczące finansów i związane jest z bankiem, w trakcie przelewu z konta bankowego na konto walutowe.Dokonując przelewu wyraznie zaznaczone było, że wybieram kwotę euro i chcę otrzymać je w tej samej walucie, niestety - podając numer rachunku na jaki mają zostać przelane wybrałem rachunek na który została kwota przewalutowania, a nie przelana, bez mojej zgody - kurs 4.17 gdzie wówczas kurs opiewał na 4,36zl, zadziałało to na moją niekorzyść i straciłem ~ 2700zł. kiedy po 3 minutach zadzwoniłem do banku żeby to cofnąć, stwierdzono, że się nie da, ale jeżeli wykonał by ten przelew pracownik, jak najbardziej można. Czy jest jakaś możliwość reklamacji czegoś takiego ?
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, czy konto, na które przelał Pan środki było kontem walutowym ? Jakie postanowienia zawiera Pana umowa z bankiem i regulamin, czy dokładnie precyzuje sposób wykonywania przelewu ? Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Podziękowałeś prawnikowi
Marcin Kościuk Radca prawny (Od 2015)
Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Kościuk Radca Prawny
os. Armii Krajowej 80/4, 61-379 Poznań
Dzień dobry. Jak rozumiem złożył Pan w banku polecenie przelewu z rachunku bankowego (prowadzonego w euro) na inny rachunek (prowadzony również w euro). Jednakże omyłkowo zamiast rachunku walutowego (prowadzonego w euro) wskazał Pan rachunek prowadzony w złotych, w związku z czym bank dokonał przewalutowania, poprzez dokonanie wymiany euro na złotówki po obowiązującym w banku kursie sprzedaży waluty. Jeżeli moja interpretacja jest słuszna to bank odmówił Panu zwrotu kwoty ze względu na wykonanie przelewu na rachunek wskazany przez Pana. Co do informacji dotyczącej „cofnięcia” transakcji, gdyby wykonał ją pracownik banku, moim zdaniem, byłaby to kwestia odpowiedzialności banku (pracodawcy) za szkodę wyrządzoną Panu przez jego pracownika. Stąd Bank byłby gotów zwrócić Panu ewentualne straty. W sytuacji gdy to Pan popełnił błąd, ciężko oceniać szansę odzyskania utraconych pieniędzy od banku. Będzie to zależeć między innymi od treści łączącej Pana z bankiem umowy (w tym regulaminów). Jeżeli byłby Pan zainteresowany współpracą z moją Kancelarią to zapraszam do kontaktu. Z poważaniem, Marcin Kościuk.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.