Pytanie z dnia 05 lutego 2018
Mam pytanie dotyczące firmy, która produkuje oprogramowanie. Niedawno wyszło na jaw, że klient firmy korzysta z usług pracownika, poza firmą, tzn. zleca mu prace, które powinne być konsultowane, załatwiane między firmą a jej klientem. Co możemy w tej sytuacji zrobić? Jak rozwiązać ten problem? Czy możliwe jest podjęcie kroków prawnych co do klienta?
Michał Stajniak Adwokat (Od 2017)
DMS Legal Kancelaria Adwokacka Michał Stajniak
Wronia 45/175, 00-870 Warszawa
Dzień dobry. Należałoby zapoznać się z umowami zawartymi pomiędzy podmiotami. Możliwe, że w nich została określona odpowiedzialność za przedstawione działania. Jeśli obecna umowa zawarta pomiędzy firmą a pracownikiem/zleceniobiorcą nie zawiera postanowień dotyczących zakazu konkurencji (zakaz prowadzenia działań konkurencyjnych wobec pracodawcy/zleceniodawcy), sugeruję uregulowanie tej kwestii poprzez zawarcie odrębnej umowy. Ograniczy ona w przyszłości występowanie takich sytuacji. Pozdrawiam, adw. Michał Stajniak
Podziękowałeś prawnikowi
Anna Konopacka Adwokat (Od 2016)
Kancelaria Adwokacka Anna Konopacka
Fałata 11/31, 30-118 Kraków
Dlaczego kroki prawne mają być podjęte wobec klienta a nie pracownika? Jeśli klient działał na szkodę firmy, lub naraził ja na złe rozporządzenie finansami lub mieniem można zastanowić się nad wszczęciem postępowań cywilnych lub karnych, ale z pytania nie wynika co się stało i jak ta sprawa wygląda w szczegółach, więc trudno udzielić precyzyjnej odpowiedzi.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.