Pytanie z dnia 10 lipca 2023
Miałam dziś w pracy nie przyjemną sytuacje pracuje jako pokojowa w hotelu rano otrzymuje liste z pokojami które sa brudne czyli takie ktore sa do całkowitego posprzątania oraz tkz serwisy
Zrobiłam cała liste łącznie z praniem sprzataniem cześci wspólnych odkurzanie mycie okien i inne kiedy skończyłam zdałam raport klucze od magzynkow i mialam wychodzic okazało sie ze jeden gosc opuścił pokój wyjechał a ja jadac do domu dostałam tel od kierownika ze albo sie wroce i posprzatam ten pokój albo bede musiala zapłacić za ten pokój z własnej kieszeni
Nie wrociłam już czy ma prawo zarzadać odemnie takiej opłaty jestem pracownikiem na umowe zlecenie
Niestety nie znalazłam informacji w internecie dlatego postanowiłam napisać
Dzień dobry Na podstawie ogólnych zasad prawa pracy w Polsce, pracodawca nie może karać pracownika finansowo za błędy w pracy. Pracownik jest odpowiedzialny za szkodę wyrządzoną pracodawcy tylko wtedy, gdy działał umyślnie lub z rażącym niedbalstwem, a i wtedy zasady są ściśle określone i muszą być spełnione określone warunki. W Twoim przypadku, to wydaje się być sytuacja, w której miałeś niepełną informację lub informacje zostały źle przekazane. Pracodawca nie może wymagać od Ciebie zapłaty za pokój, który miałeś posprzątać, zwłaszcza jeżeli nie otrzymałeś takiej informacji wcześniej. Jeśli Twój kierownik nadal będzie Cię nękał, możesz skontaktować się z Państwową Inspekcją Pracy lub z organizacją zrzeszającą pracowników. Możesz również złożyć pozew sądowy przeciwko hotelowi. Jeżeli taka sytuacja powtarza się lub pracodawca nadal domaga się od Ciebie zapłaty, warto zasięgnąć porady prawnej. Mogłoby to być naruszenie Twoich praw pracowniczych. Pozdrawiamy
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.