Mieszkanie od developera a odpowiedzialność developera za wady.
Pytanie z dnia 21 maja 2020
We wrześniu 2019 odebraliśmy z mężem nowe mieszkanie w stanie deweloperskim. W lutym okazało się że podczas deszczu (nie każdego deszczu) skrzynka na listy jest zalewana A korespondencja zniszczona. Zgłoszenie reklamacyjne zostalo odrzucone przez developera z argumentacją że "zawilgocenia mają charakter incydentalny i jest to niezależne od developera". Czy developer ma obowiązek lepiej zabezpieczyć skrzynkę? Czy można cokolwiek zrobić w tej sytuacji, czy skoro reklamacja została odrzucona to nie można nic więcej z tym zrobić?
Tomasz R. Weigt Adwokat (Od 1997)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Tomasz R. Weigt
Daszyńskiego 12/1, 59-700 Bolesławiec
Dzień dobry W sytuacji, w której w mieszkaniu kupionym od dewelopera ujawniły się wady, przysługują Państwu roszczenia z tytułu rękojmi na podstawie art. 556 KC. Do roszczeń tych należą m.in. żądanie usunięcia wady, żądanie zapłaty odszkodowania za szkody powstałe na skutek wady. Niesprawna skrzynka na listy niewątpliwie może być poczytana za tego typu wadę. Jeżeli chodzi natomiast o możliwe działania prawne, to mogą Państwo wezwać dewelopera do spełnienia w/w świadczeń powołując się na instytucję rękojmi. Jeśli deweloper nie zastosuje się do wezwania to pozostanie Państwu sporządzić pozew i dochodzić swych praw na drodze sądowej. W razie pytań zapraszam do kontaktu telefonicznego. Pozdrawiam Adwokat Tomasz R. Weigt, tel. 601-563-996
Podziękowałeś prawnikowi
Michał Bukowski Adwokat (Od 2015)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Michał Bukowski
Al. IX Wieków Kielc 6/34, 25 - 516 Kielce
Można powołać się na rękojmie i żądać obniżenia ceny lokalu z tego tytułu, ale trzeba to udowodnić.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.