Pytanie z dnia 30 kwietnia 2020

Moje pytanie dotyczy terminu odpowiedzi przez bank na złożoną przeze mnie reklamację za pośrednictwem aplikacji bankowej.
Reklamację złożyłem dnia 27.03.2020r. (piątek), a 06.04.2020r. zostałem poinformowany, że zgłoszenie zostało zakwalifikowane jako reklamacja i po wyjaśnieniu otrzymam odpowiedź, która przyszła do mnie również drogą elektroniczną 28.04.2020r.
W mojej ocenie 30-sto dniowy termin na rozpatrzenie reklamacji minął z końcem dnia 27.04.2020r.
Czy z powodu ww. sytuacji mam prawo żądać uznania przez bank moich roszczeń?
Z poważaniem
Mateusz

Dzień dobry , Ustawa o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego, zobowiązuje firmy finansowe do udzielenia odpowiedzi na reklamację „bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania reklamacji”. Jednak termin liczymy od dnia następnego od dnia otrzymania reklamacji. Tym samym bank do godziny 24.00 w dniu 28.04.2020r. mógł Panu wystosować odpowiedz. W razie dalszych pytań lub wątpliwości proszę o kontakt. Pozdrawiam serdecznie adw. Małgorzata Brezdeń.

Odpowiedź nr 1 z dnia 30 kwietnia 2020 16:54 Zmodyfikowano dnia: 30 kwietnia 2020 17:04 Obejrzało: 359 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, rzeczywiście 30 dni minęło 27 kwietnia 2020r. Jeżeli bank rozpoznał reklamację po upływie ustawowego terminu, w takiej sytuacji reklamację uważa się za rozpatrzoną zgodnie z wolą klienta (art. 8 ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym). Pozdrawiam, adwokat Dominika Bołądź

Odpowiedź nr 2 z dnia 1 maja 2020 13:19 Zmodyfikowano dnia: 1 maja 2020 13:19 Obejrzało: 347 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.