Pytanie z dnia 16 listopada 2015

moje swiadectwa pracy zaginely,do jakiego urzedu napisac o swiadectwa pracy?Dziekuje.

Szanowny Panie, proszę udać się do swojej byłej firmy i poproś o duplikat świadectwa pracy. Taki odpis dostanie Pan bez żadnych opłat i komplikacji, bo pracodawca ma obowiązek przechowywania kopii świadectw swoich pracowników w ich teczkach osobowych. Natomiast jeśli firma już nie istnieje albo świadectwo zaginęło pomocny okaże się ZUS. W oddziałach i na stronie www.zus.pl znajdzie Pan bazę zlikwidowanych i przekształ­co­nych zakładów pracy. Przy każdym widnieje informacja o aktualnym umiejscowieniu archiwalnych dokumentów. I tak na przykład jeśli świadectwo zaginęło, to dokumenty, które potwierdzą Pana staż, znajdzie Pan w urzędzie, który firmę rejestrował. Z pomocą powinni przyjść ci pracownicy urzędu miasta lub gminy, którzy w razie potrzeby przekierują Pana do archiwum państwowego. Jeśli natomiast zakład pracy przekształcono i ktoś inny jest jego właścicielem, to w dokumentach wciąż powinny figurować informacje o dawnych pracownikach.

Odpowiedź nr 1 z dnia 16 listopada 2015 12:30 Obejrzało: 224 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.