Na jaki okres operatorzy komórkowi mogą zawierać umowę?

Pytanie z dnia 11 listopada

Dzień dobry.
Dlaczego operatorzy detaliczni np. tacy jak Play rządają od nas podpisywania umów na co najmniej 2 lata z góry, a nie np. na czas nieokreslony z mozliwoscią wypowiedzenia w okresie 30 dni bez ponoszenia kar umownych ?
Miałem wielokrotnie problemy techniczne i nadal je mam wynikające z winy technicznej operatorów i po podpisaniu umów na dwa lata nic sobie tacy operatorzy nie robili bagatelizujac i wrecz ignirujac moje zgłoszenia problemów technicznych lub podając wymijające odpowiedzi.
Po zawarciu jakiejkolwiek umowy z operatorem
detakicznym klient detakiczny ma nikłe szanse na wczesniejsze rozwiazanie umowy zawartej na 2 lata, a w miedzy czasie musi się borykać z problemami w łacznosci lub internetem, bo zazwyczja operatorzy nie chcą rozbudowywać swojej sieci, gdyz to ich zbyt wiele by kosztowało, a klient zmuszony jest niemal na płacenie takim operatorom abonamemtu przez 2 lata za swiadczenia usług na marnym poziomie. Nawet lokalna rzecznik praw konsumenta z mojej okolicy Nakło nad Notecią. Radzi tylko doczekać końca zawartej umowy i nie chce nic w takiej sprawie konsumentom pomóc. Ludzie są przez to wręcz bezsilni i zrezygnowani w walce z takimi koncernami i korporacjami bez zadnej pomocy prawnej naewet ze strony rzecznika ponieważ takie sa przepisy telekomunikacyjne, ktore bardziej chronia uslugodawce niz konsumenta w takim przypadku. Obecnie zmieniłem operatora na kolejnego NJU Mobile i niestety z jakoscia polaczen lub internetem jest jeszcze gorzej niz z poprzednimi operatorami. Teraz nie wiem co mam robic, czy znow brnac z umowa na 2 lata z gory i liczyc na polepszenie jakosci swiadczonych uslug i placic operatorom ich haracz za swiadczenie kiepskiej jakosci uslugi na naszym rynku telekomunikacyjnym w Polsce ? Czy przejsc na karte i zmieniac operatorow jak rękawiczki, by w koncu trafic na wlasiwego operatora, ktory dostarczy mi jakosc taka za jaka mu place ?

Co możesz zrobić teraz? a. Zgłoś problem do UKE Jeśli obecny operator nie rozwiązuje Twoich problemów technicznych, zgłoś skargę do Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej. UKE ma narzędzia do interwencji w takich sprawach. b. Przejście na kartę Rozważ przejście na ofertę prepaid, co pozwoli Ci szybko zmienić operatora, jeśli jakość usług będzie niezadowalająca. c. Monitorowanie jakości usług Możesz korzystać z aplikacji do monitorowania jakości internetu i połączeń, np. Speedtest lub RFBENCHMARK. Wyniki takich testów mogą być dowodami w przypadku składania reklamacji. d. Negocjacje z operatorem Jeśli zdecydujesz się na nową umowę, spróbuj negocjować krótszy okres jej trwania lub lepsze warunki rozwiązania umowy w przypadku problemów technicznych.

Odpowiedź nr 1 z dnia 18 grudnia 2024 19:23 Zmodyfikowano dnia: 18 grudnia 2024 19:23 Obejrzało: 0 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.