Pytanie z dnia 16 maja 2020

Na portalu internetowym służącym kupnie oraz sprzedaży przedmiotów skontaktowałem się ze sprzedającym w celu kupna. Zamówiłem przedmiot. W ogłoszeniu termin realizacji wynosił od 15 czerwca do 30 czerwca ( druga połowa czerwca). Wpłaciłem zadatek w celu rezerwacji przedmiotu w wysokości 250 zł (zadatek 50 zł od jednej sztuki przedmiotu, zamówiłem 5 sztuk). Wszystko było w porządku. Następnie zwiększyłem zamówienie. Otrzymałem informacje o tym, że termin oczekiwania będzie dłuższy. W późniejszym terminie dopytałem sprzedającego o termin realizacji zamówienia. Dowiedziałem się, że jednak będzie to początek lipca. Nie odpowiedziałem na wiadomość. Było to 2 maja. Zrezygnowałem z zakupu 14 maja. Poprosiłem o zwrot zadatku. Sprzedający nie zamierza oddać pieniędzy. W ogłoszeniu ma zapisane, że "W celu rezerwacji pobierana jest zadatek w kwocie 50zł od odkladu.". Czy rzeczywiście w tym przypadku zadatek należy się sprzedającemu, jako że to ja zrezygnowałem z zamówienia, czy jednak nie ma on racji i należy mi się jego zwrot z uwagi na opóźnienie terminu realizacji i nie poinformowanie mnie, że będzie wykraczał on poza ustalony termin?

Dzień dobry, bez zapoznania się z Państwa korespondencją nie sposób udzielić rzetelnej porady. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 18 maja 2020 13:47 Zmodyfikowano dnia: 18 maja 2020 13:47 Obejrzało: 189 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.