Naprawa auta z tytułu rękojmi.
Pytanie z dnia 31 marca 2021
Witam,
W kwietniu 2020 nabyłam używany samochód od osoby prywatnej. Przy użytkowaniu okazało się, że ubywa płynu chłodniczego, więc monitorowałam stan płynu regularnie go dolewając i nie dopuszczając do ubytku poniżej zaleceń producenta. Przed zimą konsultowałam ten defekt z mechanikiem i zalecił naprawę po mrozach. W lutym auto zostało odstawione do warsztatu. Zdiagnozowano uszkodzenie uszczelki pod głowicą oraz pęknięcie głowicy (przyczyny wycieku). Czy z tytułu rękojmi obowiązującej sprzedającego oraz biorąc pod uwagę fakt, iż o wadzie tej nie zostałam poinformowana przy zakupie (ubytek płynu chłodniczego), a została wykryta w czasie użytkowania, mogę ubiegać się o zwrot kosztów naprawy?
Pozdrawiam serdecznie
KS
Dzień dobry jeśli wada była niewidoczna i nie została Pani poinformowana o niej, sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za tą wadę, W razie pytań i wątpliwości zapraszam do kontaktu. r.pr.A.Pietrzykowska kancelaria-pietrzykowska.pl pietrzykowska.aleksandra@gmail.com
Podziękowałeś prawnikowi
Janusz Sawicki Adwokat (Od 1985)
Sawicki&Sawicki Adwokaci i Radcy Prawni SP
Jana Kasprowicza 20/3, 31-523 Kraków
Sz.Pani Może Pani korzystając z uprawnień w ramach rękojmi zażądać od sprzedającego obniżenia ceny ( w praktyce o koszt naprawy ) W tym celu należy wystosować pismo do sprzedającego, informującego go o wadach ukrytych samochodu, przedstawić dowód w postaci faktury lub kosztorysu naprawy oraz wyznaczyć termin ( z reguły jest to 14 dni ) do zapłaty - wskazując numer swojego rachunku bankowego. W razie bezskutecznego upływu terminu - pozostaje droga sądowa. z poważaniem : adw Janusz Sawicki
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.