naprawa laptopa,reklamacja,rękojmia,
Pytanie z dnia 07 stycznia 2019
W dniu 13.09.2018r zakupiony został laptop ASUS GL 703GE, o wartości 4359zł brutto
W dniu 19.10.2018 stwierdziłem dwie wady fizyczne zakupionego urządzenia:
Wada pierwsza polega na tym, że podświetlenie klawiatury po jego samoczynnym wygaszeniu, nie wybudza się automatycznie (aby podświetlenie klawiatury ponownie zaczęło działać, należy ponownie uruchomić komputer).
Wada druga polega na tym, że laptop wydaje dosyć głośne, nieprzyjemne, a wręcz uciążliwe dźwięki (w postaci tak jakby skwierczenia, piszczenia) podczas ładowania, a także cichsze odgłosy podczas zasilania na baterii. W obu przypadkach te niepożądane dźwięki wydobywają się z tego samego miejsca- znad klawiatury- miejsce to oznaczyłem symbolem „A” na załączonej fotografii.
Po stwierdzeniu wyżej wymienionych wad zdecydowałem się na oddanie laptopa do salonu PLAY z tytułu rękojmi z żądaniem wymiany na nowe, wolne od wad urządzenie.
Laptop był dwa razy w serwisie. Po raz pierwszy sprzęt został oddany do salonu PLAY dnia 04.11.2018r. Powrót laptopa z serwisu do salonu miał miejsce dnia 15.11.2018r. Po jego przetestowaniu stwierdziłem, że wyżej wymienione wady nie zostały usunięte i w tym samym dniu oddałem go ponownie z tytułu rękojmi z tym samym żądaniem, do tego samego salonu PLAY, załączając przy tym, płytę DVD zawierającą dwa nagania video, oraz jedno nagranie dźwiękowe przedstawiające wyżej wymienione wady (zawartość płyty DVD przedstawiała wyżej wymienione wady w sposób ewidentny i wyczerpujący). Laptop wrócił do salonu dnia 13.12.2018r z tymi samymi, nieusuniętymi wadami. Salon poinformował mnie, ze serwis płyte po prostu wyrzucił i poinformował ich, ze nie było jej w pudełku.
Laptop odebrałem dnia 16.12.2018r testując go przy pracownikach salonu play, którzy zgodzili się ze mną, że wyżej wymieniowe wady występują w dalszym ciągu. W związku z czym urządzenie zostało ponownie oddane z tytuł rękojmi ( już trzeci raz). Laptop wrócił dziś tzn 07.01.19r i jest w tym samym stanie, tzn, wyżej wymienione wady dalej istnieją.
Było to juz trzecie zgłoszenie na rękojmie co według regulaminu znaczy ze powinienem otrzymać nowe, wolne od wad urządzenie, a także termin powiadomienia mnie o decyzji odnośnie zgłoszenia (14 dni kalendarzowych) został przekroczony, co według kodeksu cywilnego stanowi, że moje zgłoszenie zostało uznane za zasadne.
-Link do folderu internetowego z zawartością płyty: https://drive.google.com/drive/folde...VW?usp=sharing
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.