Naruszenie ochrony danych osobowych

Pytanie z dnia 19 grudnia 2018

Witam,
Podejrzewamy, że nasz klient albo my padliśmy ofiarą oszustwa. Otóż otrzymał on z adresu email naszego pracownika wiadomość z informacją o zmianie konta bankowego i na to konto przelał pewną kwotę pieniędzy. Nadmienię że żadna korespondencja nie była prowadzona. Są dwie opcję. Albo zaatakowany został system pocztowy klienta albo nasz. Czy w obu tych przypadkach należy złościć naruszenie danych osobowych czy tylko w przypadku ataku na nasz system?

Dzień dobry, jeśli doszło do przestępstwa oszustwa, to należy poinformowac Policję, która ustali jego okoliczności (niezależnie od tego, kto padł jego ofiarą - nie jest to przestępstwo wnioskowe). Pozdrawiam, adw. Agata Paplińska

Odpowiedź nr 1 z dnia 19 grudnia 2018 15:34 Zmodyfikowano dnia: 19 grudnia 2018 15:34 Obejrzało: 163 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.