nienależyte wywiązanie z umowy zlecenia,transport międzynarodowy
Pytanie z dnia 03 lipca 2019
Prowadzę działalność gospodarczą. Firma zajmuje się transportem międzynarodowym. Zawarłem zlecenie transportowe z polską spedycją. Zlecenie dotyczyło dostawy usług poza terenem PL, więc fracht został wyceniony w walucie EUR (faktura również wystawiona w EUR + w przeliczeniu na PLN). Jednakże na zleceniu (umowie między mną a spedycją) istnieje informacja, iż pomimo waluty EUR wypłacą oni wartość usługi w PLN z dnia poprzedzającego dzień dostarczenia usługi. Spedycja wypłaciła pieniądze w walucie EUR, a ja jestem sporo stratny z powodu niekorzystnego przewalutowania przez bank (nie podałem na FV konta walutowego, ponieważ mieli zapłacić w PLN...). Próby kontaktu z firmą kończą się twierdzeniami, że nie poczuwają winy. Czy w jakiś sposób mogę wyegzekwować pieniądze, które straciłem na niekorzystnym przewalutowaniu? Firma nie wywiązała się należycie z umowy, ponieważ na zleceniu wyraźnie widniała informacja, iż wypłata nastąpi w PLN, a nie w EUR.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Marcin Radomski Radca prawny (Od 1999)
Kancelaria Radców Prawnych Euro-Lex Radomski i Wspólnicy sp.j.
Bydgoska 90/3, 87-100 Toruń
Witam, odpowiedź jest prosta ale jej wcielenie w życie może być skomplikowane. Jeśli faktycznie doszło do naruszenia umowy to można próbować postępowania pojednawczego przed sądem, postępowania mediacyjnego lub wreszcie można pozwać przeciwnika do sądu o zapłacenie brakującej kwoty. Każde z rozwiązań może być zbyt kosztowne w stosunku do "straty".
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.