Obowiązek developera do usunięcia usterek.

Pytanie z dnia 10 września 2020

w grudniu 2019 roku odebrałem mieszkanie od dewelopera. Odbiór nastąpił długo przed uzyskaniem zgody na użytkowanie (pozytywna decyzja PINB została wydana w lipcu 2020). Przy odbiorze podpisałam protokół-zdawczo odbiorczy, na którym zostały wyszczególnione zauważone przeze mnie usterki lokalu. Na dzień dzisiejszy nie wszystkie usterki zostały usunięte, a dokładnie chodzi szyby z wadami producenta, porysowane szyby i porysowany parapet. Nie wzywałem dewelopera pisemnie do usunięcia usterek. Przez pierwsze miesiące zapewniał słownie, że niedługo wszystko naprawią i tłumaczył, że opóźnienia nie są z jego winy tylko z winy firmy montującej okna itp. W ciągu ostatnich trzech miesięcy kilkukrotnie pisaliśmy w tej sprawie maile do dewelopera (prezesa zarządu) ale niestety nie otrzymaliśmy informacji o żadnych konkretnych terminach. Mam zatem pytanie - jak w tej chwili mogę wyegzekwować od dewelopera usunięcie usterek? Obawiam się, że sprawę komplikuje fakt, że w najbliższy poniedziałek mam podpisać akt notarialny przenoszący na mnie własność lokalu. Czy podpisanie aktu notarialnego zwolni dewelopera z konieczności usunięcia usterek wykazanych na protokole zdawczo-odbiorczym? Czy w takiej sytuacji nie powinnam podpisywać aktu? Czy może akt powinien zawierać stosowne oświadczenie dotyczące usterek lokalu i zobowiązanie dewelopera do ich usunięcia?

Chętnie pomogę, zapraszam do kontaktu, Piotr Stosio, tel. 604183261, biuro@warszawskakancelaria.com

Odpowiedź nr 1 z dnia 15 września 2020 09:22 Zmodyfikowano dnia: 15 września 2020 09:22 Obejrzało: 468 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.