ochrona danych osobowych,RODO
Pytanie z dnia 26 maja 2019
Witam, dostałam maila od firmy pożyczkowej, że w sposób nieumyślny udostępniono moje dane innej osobie. Oto jego treść:
Kliencie,
Spełniając wymogi Europejskiego Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych, informujemy, że w wyniku niezamierzonego błędu naszego pracownika, informacja zawierająca Pani/Pana dane osobowe, została przekazana innej osobie.
Zapewniamy, że błąd został natychmiast wykryty, a wiadomość zawierająca dane zniszczona. Zostały wdrożone procedury naprawcze, a osoba odpowiedzialna za incydent ukarana i dodatkowo przeszkolona.
Według nas nie istnieje ryzyko wykorzystania danych przez nieuprawnione osoby, gdyż błędnie wysłana informacja nie zawierała danych szczegółowych (typu nr PESEL lub nazwisko rodowe matki), a jedynie imię, nazwisko i nr telefonu, których w zasadzie nie można wykorzystać w celach przestępczych i działania na szkodę właściciela danych.
Za zaistniałą sytuację bardzo przepraszamy. Pragniemy z całą mocą podkreślić, iż bezpieczeństwo danych naszych Klientów jest naszym najwyższym priorytetem i nie chcemy narażać się na utratę zaufania naszych Klientów.
Czy jest to podstawa do ubiegania się o odszkodowanie?
Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.