ochrona danych osobowych,RODO

Pytanie z dnia 26 maja 2019

Witam, dostałam maila od firmy pożyczkowej, że w sposób nieumyślny udostępniono moje dane innej osobie. Oto jego treść:
Kliencie,



Spełniając wymogi Europejskiego Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych, informujemy, że w wyniku niezamierzonego błędu naszego pracownika, informacja zawierająca Pani/Pana dane osobowe, została przekazana innej osobie.

Zapewniamy, że błąd został natychmiast wykryty, a wiadomość zawierająca dane zniszczona. Zostały wdrożone procedury naprawcze, a osoba odpowiedzialna za incydent ukarana i dodatkowo przeszkolona.

Według nas nie istnieje ryzyko wykorzystania danych przez nieuprawnione osoby, gdyż błędnie wysłana informacja nie zawierała danych szczegółowych (typu nr PESEL lub nazwisko rodowe matki), a jedynie imię, nazwisko i nr telefonu, których w zasadzie nie można wykorzystać w celach przestępczych i działania na szkodę właściciela danych.

Za zaistniałą sytuację bardzo przepraszamy. Pragniemy z całą mocą podkreślić, iż bezpieczeństwo danych naszych Klientów jest naszym najwyższym priorytetem i nie chcemy narażać się na utratę zaufania naszych Klientów.

Czy jest to podstawa do ubiegania się o odszkodowanie?

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.