odbiór mieszkania od developera a stwierdzenie wad

Pytanie z dnia 15 maja 2019

Dzień dobry,

dnia 26.03.19r. zakupiłem z żoną mieszkanie od dewelopera. Mieszkanie kupowaliśmy juz gotowe w stanie deweloperskim. Tego dnia spisywany był protokół zdawczo-odbiorczy w obecności dwóch osób z strony dewelopera. Dnia 29.03.19r. podpisalismy akt notarialny.
Podczas odbioru mieszkania zostało stwierdzonych kilka wad. Do wymiany 4 grzejniki z 5. Korozozja na grzejnikach. Naprawa pieca gazowego, cieknie z niego woda. Regulacja okien plus wymiana szyby. Regeneracja drzwi wejściowych.
Poinformowano nas, że 14 dni jest na podjecie decyzji o naprawie tych usterek i 30 dni na ich naprawę.
14 dni od spisania protokołu- żadnej informacji nie otrzymaliśmy. Dnia 18.04.19r. sam zadzwoniłem do dewelopera. Przekierowano mnie do osoby, która zajmuje sie naprawami. Poinformowano,że tak, naprawy zostana wykonane, grzejniki wymienione. Nie podano żadnego teminu kiedy. 10 maja wizyta Pana od regulacji okien. Usterka wykonana. Szyba nadal nie wymieniona. 13.05, wizyta Pana od regeneracji drzwi wejściowych. Tylko oględziny. Naprawa nie wykonana, brak terminu kiedy zostanie naprawa wykonana.
Jeżeli chodzi o wymiane grzejników i naprawę pieca, brak konkretnego terminu. Co tydzień deweloper przesuwa realizacje. Brak konkretnego terminu. Tłumaczenie sie dewelopera, że czeka na grzejniki od dostawcy.
Wszystkie rozmowy z deweloperem tylko telefoniczne. Nic na papierze, żadnej informacji.
Dziś, tj.15.05 deweloper informuje, że mozlwie, że w piątek przyjdzie firma wymienic grzejniki i naprawić piec.
Remont w mieszkaniu mamy w 90% przeprowadzony. Niestety czekamy az deweloper przeprowadzi naprawę grzejników i pieca. Nie mamy ciepłej wody,a moglibyśmy i chcielibyśmy sie już wprowadzać. Mamy firme przeprowadzającą remont i w tym momencie są oni wstrzymani przez tydzień, co może skutkować poniesieniem przez nas dodatkowych kosztów.
Pytanie, co możemy zrobić? Czy możemy tylko wysłać zażalenie do dewelopera i nic więcej?
Czy możemy domagać się zwrotów jakich kolwiek kosztów?
Czy informację, które znaleźliśmy w internecie, że deweloper po 14 dniach od spisania protokołu powinien nas poinformować czy zgadza sie na naprawe usterek i w ciągu 30 dni od spisania protokłu deklaruje się je naprawić jest ogłoszone prawnie jakims artykułem w kodeksie cywilno-prawnym?

Dziękuję za odpowiedź.

Z poważaniem

Paweł

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.