odmowa wypłaty odszkodowanie przez pzu

Pytanie z dnia 06 maja 2019

Witam!. PZU odmówił mi odszkodowania za uszkodzony przez wiatr i drzewo przewód zasilający pomieszczenie gospodarcze z częścią socjalną. Gospodarstwo rolne i dom były ubezpieczone numer polisy PL... Zgodnie z wymogami narzuconymi mi przez Zakład Energetyczny licznik pomiaru zużycia energii elektrycznej do tej budowli zainstalowany jest w skrzynce elektrycznej na słupie energetycznym poza terenem mojej działki. Umowa nr. UM... z 2003r o przyłączenie do sieci zawarta z zakładem energetycznym w swojej treści(paragraf2) zobowiązywała mnie do wykonania własnym kosztem instalacji elektrycznej w obiekcie i instalacji zasilającej do pomieszczenia za licznikiem pomiarowym. Co na własny koszt wykonałem. Szkoda powstała za licznikiem i w mojej o ocenie spełnia warunki ubezpieczenia i wymogi do wypłacenia odszkodowania bo była awarią instalacji elektrycznej wynikłą z przyczyny zewnętrznej niezależną od mojej woli) i wystąpiła poza miejscem rozgraniczenia własności sieci i instalacji czyli w miejscu nie będącym własnością zakładu energetycznego. To nie ja wybrałem lokalizację licznika a szkoda powstała za licznikiem. Dodatkowo podczas zgłoszenia szkody w dniu przekazałem informację, że leżące na ziemi zerwane przewody elektryczne mogą być pod napięciem i zgłosiłem że ze względu na brak ogrodzenia i ogólną dostępność tego terenu zagrożone może być ludzkie życie. Z prośbą o szybką pomoc pozostawiłem wszystkie potrzebne dane do kontaktu bo uzyskałem informację że ktoś ze mną skontaktuje się w tej sprawie. Nikt nie skontaktował się ze mną w tej sprawie co w mojej ocenie jest sprawą bulwersującą. Po zgłoszeniu szkody z bardzo dużym opóźnieniem na miejscu zdarzenia dokonane zostały oględziny wykonane przez likwidatora szkód który potwierdził szkodę i stwierdził konieczność wymiany 70 metrów bieżących kabla zasilającego zniszczonego za licznikiem i dokonał wyceny szkody. Dla mnie oznaczało to że odszkodowanie się należy. Stało się jednak inaczej. Pomieszczenie to i inne mienie ubezpieczam w PZU od około 35 lat, co roku zawierane były kolejne umowy ubezpieczenia i nikt nigdy nie poinformował mnie że moje ubezpieczenie nie zawiera ubezpieczenia instalacji za licznikiem i odszkodowanie za przewód może mi się nie należeć. Co więcej w 2014r miało miejsce w tym samym miejscu identyczne zdarzenie i wtedy otrzymałem za zniszczony przewód odszkodowanie. Dlaczego tym razem PZU pomimo złożonej przeze mnie reklamacji dwukrotnie odmówił wypłaty, co się zmieniło bo nikt nie poinformował mnie że jakieś zmiany nastąpiły i PZU wykluczył z mojego ubezpieczenia instalację za licznikiem? Bardzo proszę o pomoc i rozpatrzenie mojej szkody i informację czy odmówienie uznania szkody przez PZU jest zgodne z prawem. Pozdrawiam Tadeusz K.

Dzień dobry, dla oceny Pana sytuacji konieczne jest zapoznanie się z umową ubezpieczenia oraz decyzją ubezpieczyciela. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl

Odpowiedź nr 1 z dnia 7 maja 2019 16:32 Zmodyfikowano dnia: 7 maja 2019 16:32 Obejrzało: 377 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Nasz serwis korzysta z plików Cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką prywatności. Można zmienić pozwolenie na zapis danych w plikach Cookies ustawiając odpowiednie opcje w swojej przeglądarce. Rozumiem