odpowiedź na reklamację konsumenta
Pytanie z dnia 28 lutego 2019
Dzień Dobry
Prowadzę działalność gospodarczą w jednej z hurtowni w której się zaopatruje złożyłem reklamację towaru było to już prawie 3 miesiące temu.Od ponad miesiąca kontaktuję się z hurtownią z zapytaniem co z moją reklamacją Pani mi odpowiada że mieli zawirowanie związane z brakiem pracowników i dlatego to tak długo trwa i ona nie wie kiedy będzie rozpatrzona .Podczas nawiązania współpracy twierdziła że na reklamację odpowiadają do dwóch tygodni teraz twierdzi że nie są zobowiązani żadnym okresem na rozpatrzenie reklamacji.Mam pytanie czy naszym prawie obowiązuje jakiś okres na odpowiedź na reklamację przedsiębiorcy
Pozdrawiam
Dariusz Głabowski Radca prawny (Od 2011)
Kancelaria Radcy Prawnego Dariusz Głabowski
Więckowskiego 2/10, 70-411 Szczecin
Taki termin istnieje jedynie w obrocie konsumenckim ( wynoisi 14 dni ). Brak jest natomiast analogicznych regulacji w ogrocie pomiędzy przedsiębiorcami. Brak reakcji w terminie 3 miesięcy powinien już budzić Pański niepokój. Być może oznacza to,że sprzedawca zamierza uchylić się od obowiązków wynikających z rękojmii/gwarancji. Powinien Pan zastanowić się czy nie podjąć kroków prawnych w celu dochodzenia swych roszczeń\
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.