odpowiedź na reklamację konsumenta

Pytanie z dnia 28 lutego 2019

Dzień Dobry

Prowadzę działalność gospodarczą w jednej z hurtowni w której się zaopatruje złożyłem reklamację towaru było to już prawie 3 miesiące temu.Od ponad miesiąca kontaktuję się z hurtownią z zapytaniem co z moją reklamacją Pani mi odpowiada że mieli zawirowanie związane z brakiem pracowników i dlatego to tak długo trwa i ona nie wie kiedy będzie rozpatrzona .Podczas nawiązania współpracy twierdziła że na reklamację odpowiadają do dwóch tygodni teraz twierdzi że nie są zobowiązani żadnym okresem na rozpatrzenie reklamacji.Mam pytanie czy naszym prawie obowiązuje jakiś okres na odpowiedź na reklamację przedsiębiorcy

Pozdrawiam

Taki termin istnieje jedynie w obrocie konsumenckim ( wynoisi 14 dni ). Brak jest natomiast analogicznych regulacji w ogrocie pomiędzy przedsiębiorcami. Brak reakcji w terminie 3 miesięcy powinien już budzić Pański niepokój. Być może oznacza to,że sprzedawca zamierza uchylić się od obowiązków wynikających z rękojmii/gwarancji. Powinien Pan zastanowić się czy nie podjąć kroków prawnych w celu dochodzenia swych roszczeń\

Odpowiedź nr 1 z dnia 28 lutego 2019 14:12 Zmodyfikowano dnia: 28 lutego 2019 14:12 Obejrzało: 333 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.