Odpowiedzialność developera za wady lokalu.
Pytanie z dnia 28 maja 2020
Dzień dobry,
odebrałam mieszkanie od dewelopera 4.07. 2019r. W protokole odbioru lokalu wpisane zostały wady lokalu, z których jedna do dnia dzisiejszego nie została usunięta. Pomimo licznych telefonów i maili, sprawa nie została załatwiona (naprawa drzwi wejściowych).
Składałam także reklamację na pękającą okładzinę balkonową ( ok dwa miesiące temu). W tej sprawie też nic się nie dzieje.
Co powinnam i co mogę zrobić?
Tomasz R. Weigt Adwokat (Od 1997)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Tomasz R. Weigt
Daszyńskiego 12/1, 59-700 Bolesławiec
Dzień dobry W opisanej sytuacji, przysługują Pani roszczenia z tytułu rękojmi na podstawie art. 556 § 1 KC. Do roszczeń tych należą m.in. żądanie usunięcia wady, żądanie zapłaty odszkodowania za szkody powstałe na skutek wady. Można teraz wezwać dewelopera do spełnienia w/w świadczeń powołując się na instytucję rękojmi. Ewentualnie można obciążyć dewelopera fakturami za usuniecie wad przez naszego wykonawcę. Jeśli deweloper nie zastosuje się do wezwania to pozostanie Pani sporządzenie pozwu i dochodzenie roszczenia na drodze sądowej. W razie pytań zapraszam do kontaktu telefonicznego Pozdrawiam Adwokat Tomasz R. Weigt, tel. 601-563-996
Podziękowałeś prawnikowi
Piotr Stosio Radca prawny (Od 2018)
Kancelaria Radcy Prawnego Piotr Stosio
Aleja Prymasa Tysiąclecia 145/149 lok. 95, 01-424 Warszawa
Dzień dobry. Proponuję wysłać wezwanie do dewelopera na piśmie. Pozdrawiam, Piotr Stosio.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.