Odpowiedzialność firmy kurierskiej za uszkodzony towar w transporcie.
Pytanie z dnia 15 września 2021
Witam mam taki problem wysłałam porcelanę firma kurierska niestety doszła do pani klientki uszkodzona umówiłyśmy się ze zwrócę jej 200zl za te szkody zgodziła się. I ona i ja jesteśmy osobami fizycznymi nie firmami. Porcelana była rzeczą używana. Następnego dnia dostaje SMS ze pani chce więcej pieniędzy a jak nie to zgłasza na policję poprosiłam aby wezwała kuriera i spisała protokół szkody ona się na to nie zgadza bo twierdzi ze nie dostanie więcej pieniędzy. Porcelana została potłuczona przez firmę kurierska. Co z tym zrobić rzada odemnie jeszcze 650zl z czym wartość tych rzeczy za które ona zapłaciła wynosi 3000. Paczki były ubezpieczone.
Adrian Sylwanowicz Adwokat (Od 2013)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Adrian Sylwanowicz
M. Skłodowskiej - Curie 12 lok. 1A, 15-097 Białystok
Szanowna Pani, odbiorca przesyłki powinien ją sprawdzić i zgłosić reklamację firmie kurierskiej. Pani natomiast powinna podać wszystkie możliwe dane do dochodzenia roszczenia. Jeżeli Pani oczekuje zwrotu pieniędzy powinna zwrócić otrzymany przedmiot - nawet jeśli jest potłuczony. Po za tym odbiorca powinien zabezpieczyć jakieś dowody na okoliczność tego, że porcelana przyszła potłuczona (np. zdjęcia). Warto też mieć na uwadze art. 548 k.c. i moment przejścia ryzyka na kupującego. Moim zdaniem ryzyko przeszło w momencie przekazania rzeczy przewoźnikowi. Tutaj nic bym nie płacił i oczekiwałbym wiekszej współpracy z kupującą. Pozdrawiam, Adrian Sylwanowicz. Dziękuję za pozytywną opinię.
Podziękowałeś prawnikowi
Dzień dobry W momencie pokwitowania odbioru paczki bez zastrzeżeń wygasa prawo do reklamowania usługi oraz żądania odszkodowania. Wyjątkiem jest sytuacja w której opakowanie nie nosi śladów zniszczenia, a uszkodzona jest jego zawartość. Należy to zgłosić firmie kurierskiej w terminie do 7 dni od momentu odebrania przesyłki W razie pytań i wątpliwości zapraszam do kontaktu. radca prawny A.Pietrzykowska kancelaria-pietrzykowska.pl pietrzykowska.aleksandra@gmail.com
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.