Odpowiedzialność materialna pracownika.
Pytanie z dnia 18 października 2022
Dzień dobry,
3.10 br. zaczęłam pracę w nowym miejscu - 3/4 etatu, stanowisko koordynatora zmiany. Miałam tydzień wolnego, które pokryło się z inwentaryzacją, jaka miała miejsce w nocy z 14.10 na 15.10 br. Jak zaznaczyłam, w ogóle nie było mnie w tym terminie w miejscu pracy, a sama inwentaryzacja skończyła się fiaskiem - wyszło, że w sklepie brakuje około 30 tysięcy sztuk odzieży. Przez to firma chce nałożyć na pracowników karę - zabranie 10% kwoty miesięcznej wypłaty, co dotyczy osób pracujących na umowę o pracę (lub 5% w przypadku umowy zlecenie).
Stąd moje pytanie - czy firma ma prawo odebrać mi te 10% należności, mimo ze fizycznie nie było mnje na miejscu i nie miałam nic wspólnego z inwentaryzacją?
Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za odpowiedź.
Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.